به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی روز یکشنبه در ششمین همایش تخصصی اعضای کمیته های مرکز مطالعات راهبردی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان با موضوع ' نقش اقامه نماز در سلامت اجتماعی' در سنندج افزود: در صورت حاکم شدن این فرهنگ، جامعه پررونق و زیبا می شود و کسی دنبال منکرات نخواهد رفت.
وی با بیان اینکه نماز نگاه مثبت به انسان می بخشد و کریمانه فکر می کند ادامه داد: نماز آرامش را بر فرد و جامعه حاکم می کند.
وی نماز را مانع گسترش فحشا و فساد در جامعه ذکر کرد و گفت: نماز جزو پیش برنده ها، عامل نشاط و زندگی و مایه شادابی و لذت برای انسان است.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: اثر طبیعی نماز رشد دهندگی است و جامعه را به سمت خوبی ها و تعالی سوق می دهد.
آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی اظهار کرد: آنچه که مایه رشد انسان است نماز است؛ بنابراین باید آن را مقدس بدانیم و با طهارت روح آن را ادا کنیم.
وی با بیان اینکه نماز یک فرهنگ و بیان خاصی دارد افزود: اگر این فرهنگ در جامعه حاکم شود، انسان می فهمد که یک چشم قوی بر اعمال و رفتارش ناظر است و جرات گناه ندارد.
به گفته وی، یادآوری و ذکر خدا که به واسطه نماز در انسان ایجاد می شود باید همواره در وجود انسان زنده باشد و موجب تعالی روح انسان شود.
آیت الله حسینی شاهرودی ادامه داد: آنچه که فرهنگ نماز در انسان به وجود می آورد، وجود یک نظارت قوی بر اعمال انسان است که نقش بسیار موثری کاهش گناه دارد.
امام جمعه سنندج نیز در بیاناتی به نقش نماز در ایجاد وحدت بین مسلمانان پرداخت و خواستار همگرایی و انسجام بین مذاهب مختلف در کشور شد.
در این همایش چهار تن از استادان دانشگاه هم درباره نقش نماز در جلوگیری از مفاسد اقتصادی، نقش اقامه نماز در مولفه های فرهنگ اجتماعی و سازمانی و تاثیر اقامه نماز در تحکیم و تقویت بنیان خانواده به سخنرانی پرداختند.
7355/ 3020
**خبرنگار: وریا کرمی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.