به گزارش ایرنا، سید عبدالحسین ساسان روز یکشنبه در یازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان اصفهان افزود: بیکاری تحصیل کردگان به معضل بزرگ استان اصفهان و کشور تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه در آینده نزدیک رابطه تحصیل و اشتغال با هم قطع می شود و تحصیل دیگر ابزار اشتغال نخواهد بود، گفت: در سال های آینده، تحصیل به ابزار درک و فهم تبدیل خواهد شد و وضع رای دادن تحصیل کرده ها و تحصیل نکرده ها، بسیار متفاوت خواهد شد.
وی با بیان اینکه هم اکنون وضع و شیوه رای دادن افراد در ایالت های مرکزی و حاشیه ای آمریکا با هم متفاوت است، افزود: درس خواندن و تحصیل در آینده برای این است که رای دهندگان به امثال ترامپ رای ندهند و کاندیداهای درست را برگزینند.
این تحلیلگر سیاسی و اقتصادی اضافه کرد: مشاغل مرتبط با گردشگری از جمله کارهایی است که در سال های آینده رونق بیشتری پیدا خواهد کرد.
وی افزود: در حال حاضر در کشور ما روی خوش و مثبتی به گردشگری نشان داده نشده است.
ساسان بااشاره به اینکه کانون کارآفرینی در اتاق بازرگانی استان اصفهان تشکیل شده و زیر نظر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی فعالیت می کند، گفت: حدود 9 انجمن و زیر مجموعه برای کانون کارآفرینی تعریف شده است.
وی با بیان اینکه کمبودها و حلقه های مفقوده زیادی در عرصه کارآفرینی وجود دارد، افزود: کارآفرینان برتر می توانند با پیوستن به این کانون، حجم وسیعی از اطلاعات را در اختیار جامعه قرار دهند و به گسترش فرهنگ کارآفرینی با استفاده از روش های درست و منطقی کمک کنند.
وی با بیان اینکه در آینده نزدیک ثروت انسان ها با تعداد ربات هایی که استفاده می کنند، اندازه گیری می شود، افزود: جهان و زندگی انسان ها در حال گذار و تغییر است.
ساسان افزود: جمع کثیری از انسان ها بطور دائم فقیرتر و زیر خط فقر قرار می گیرند و عده کمی نیز ثروت جهان را در اختیار خواهند گرفت.
در مراسم یازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان که روز یکشنبه در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، از هشت شرکت نمونه استان با اهدای لوح و تندیس تقدیر، لوح و تندیس جشنواره و هدیه ویژه تجلیل و پنج شرکت کارآفرین استان هم شایسته تقدیر شناخته شد.
جشنواره کارآفرینان برتر در دو مرحله استانی و ملی با هدف شناسایی و معرفی کارآفرینان به جامعه و استفاده از توانمندی آنان در بخش‌های مختلف اقتصادی و بمنظور ایجاد و توسعه کسب و کارهای اشتغالزا در کشور ابتدای سال جاری برگزار شد.
شناسایی کارآفرینان در سراسر کشور، انتخاب برترین آنها و معرفی بعنوان الگو به آحاد جامعه بویژه جوانان، رشد اعتماد به نفس و روحیه خودباوری در جوانان، هم افزایی و مشارکت کارآفرینان در توسعه اقتصادی کشور و ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی از جمله اهداف این جشنواره عنوان شده است.
اصفهان با یک میلیون جمعیت کارگری 10درصد کارگران کشور را به خود اختصاص داده است که با احتساب خانواده هایشان بیش از 65 درصد از جمعیت اصفهان را شامل می شوند.
ت 7150 /6027
خبرنگار: علی نعمانی* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.