به گزارش ایرنا، علی اوسط هاشمی روز دوشنبه در همایش تجلیل از نقش آفرینان استان سیستان بلوچستان در نمایشگاه سال گذشته دستاوردهای روستایی تهران، در روستای هریدوک نیکشهر اظهار داشت: جمعیت این استان براساس سرشماری سال 1395 بیش از 51 درصد روستایی است که این یک ظرفیت خوبی برای تولید واشتغال است.
وی افزود: مردم پرتلاش روستایی تامین کننده لبنیات، پروتئین و انواع صنایع دستی، سکه دوزی و محصولات کشاورزی هستند که نیاز تمامی هموطنان و جذاب برای هر شهروند ساکن شهر و مسافر داخلی و خارجی است.
وی گفت: دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی و افراد خلاق در روستاهای استان می توانند فعالیت ها و ایده های خوبی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید طراحی و اجرا کنند.
استاندار سیستان وبلوچستان بیان کرد: این استان رکوردار بکارگیری زنان در پست های اداری است و بیشتر به جامعه زنان اهمیت و ارزش داده است.
هاشمی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: همه افراد جامعه در انتخابات به شایستگی افراد در شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری رای دهند و نباید به تبعیض جنسیتی، قومی و مذهبی توجه داشته باشند.
وی تاکید کرد: باید افراد توانمند، با تدبیر و تحصیلکردگان را انتخاب کرد تا با توانایی و تخصص و تدبیرشان پیشرفت و توسعه را رقم زنند.
وی گفت: زنان روستایی و شهری که بیش از نیمی از جمعیت سیستان وبلوچستان را تشکیل می دهند در انتخابات نقش آفرین هستند و تاثیر فراوانی در افزایش آرای انتخابات دارند.
استاندار سیستان وبلوچستان بیان کرد: رویکرد ما توجه به توسعه و آبادانی روستاهاست و یکی از اولویت های استان در سال جاری توجه به مساله آب است.
هاشمی گفت: همه مسئولان باید با رویکرد توسعه روستا محوری و سفرهای متعدد به روستاها مشکلات مردم را از نزدیک مشاهده و رسیدگی کنند.
وی بر ایجاد نمایشگاهی از تلاش، هنر و توانمندی زنان و مردان روستایی و شهری در مسیر جاده ترانزیتی چابهار- زاهدان تاکید و خاطرنشان کرد: باید فرصتی فراهم شود تا مردم بتوانند محصولات تولیدی خود را به مسافران و گردشگران عبوری از این محور به فروش رسانند.
وی گفت: توجه به بخش گردشگری، آب، حاشیه نشینی و روستا چهار رویکرد برنامه محوری ما در سال جاری است و براساس آن حرکت های لازم و اجرایی انجام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، مراسم تجلیل از 270 فعال در برگزاری نمایشگاه توانمندیها و دستاوردهای روستایی سیستان وبلوچستان که سال گذشته در تهران برگزار شد، با حضور دکتر ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، فرمانداران استان و جمعی از مسئولان و قشرهای مختلف مردمی در روستای هریدوک لاشار شهرستان نیکشهر برگزار شد.
در این همایش از 13 گروه موسیقی و ۲۷۰ نفر از فعالان برگزاری نمایشگاه دستاوردها و توانمندیهای روستایی سیستان وبلوچستان که در سال گذشته از بین 31 استان کشور مقام اول در تهران را کسب کرد با لوح سپاس و تندیس قدردانی شد.
روستای هریدوک در 80 کیلومتری جاده ترانزیتی نیکشهر- ایرانشهر واقع شده است.
شهرستان نیکشهر با 395 روستا، چهار بخش بنت، لاشار، آهوران و مرکزی بر اساس سرشماری نفوس و مسکن آبان سال 1395، 141 هزار و 894 نفر جمعیت دارد و در فاصله 510 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
3043**6081 خبرنگار: رستم کریمی نژاد ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.