به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سردار مرادعلی محمدی روز دوشنبه در همایش نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت استان کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری افزود: این یادمان ها براساس طرح های گردشگری جنگ ساخته می شود و قصد داریم همه یادمان های محورهای عملیاتی را در استان کامل کنیم.
او تصریح کرد که امسال 2 یادمان در استان به بهره برداری می رسد.
وی تعداد یادمان های شهدای استان کرمانشاه را اکنون هشت یادمان اعلام کرد و اظهار داشت: این یادمان ها محل بازدید کاروان های راهیان نور سراسر کشور است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کرمانشاه در ادامه به ساخت 2 موزه دفاع مقدس در گیلانغرب و تنگه مرصاد اشاره کرد و گفت: در شهر کرمانشاه نیز زمینی به مساحت 15 هکتار برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس اختصاص داده شده و تلاش می کنیم با سرعت این مرکز را بسازیم.
سردار محمدی در ادامه با قدردانی از مجاهدت ها و فداکاری های ایثارگران، امنیت کشور را مرهون خون شهدا دانست و افزود: تجلیل و قدردانی از پیشکسوتان مقاومت و ایثار نمی تواند گوشه ای مجاهدت های این رزمندگان را جبران کند.
او به نهضت جمع آوری خاطرات ایثارگران اشاره کرد و گفت: بنیاد حفظ آثار استان کرمانشاه آمادگی ثبت و ضبط خاطرات ایثارگران را دارد.
وی همچنین به تشکیل سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت استان زیرنظر بنیاد حفظ آثار اشاره کرد و افزود: اقدام ها و فعالیت های بسیار خوبی از جمله چاپ کتاب خاطرات رزمندگان، کتاب تاریخ جنگ و تدوین دانشنامه جنگ استان در دستور کار این سازمان است.
او از ایثارگران خواست در چاپ کتاب و تهیه و تدوین تاریخ جنگ استان کرمانشاه با بنیاد حفظ آثار همکاری کنند.
استان کرمانشاه 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در طول هشت سال جنگ تحمیلی به صورت مستقیم درگیر جنگ بود و 9 هزار و 800 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد.
در دوران جنگ تحمیلی بیش از 30 عملیات کوچک و بزرگ در استان کرمانشاه انجام شد.
در این همایش که 350 نفر از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس حضور داشتند با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از آنان تجلیل شد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.