به گزارش ایرنا، علی واحد روز دوشنبه در آئین نیکو داشت رزمندگان عاشورایی استان اردبیل در سالن ولایت سپاه حضرت عباس (ع) افزود: اسناد شهدا هم مانند خود شهدا نشان غیرت، عزت، صداقت و اخلاص جوانان این مرز بوم بوده و بسیار ارزشمند است.
وی با بیان اینکه دفاع مقدس نیازمند نهضت تاریخ شفاهی است، اظهار داشت: چون در دوران دفاع مقدس فرزندان و دلیر مردان ایران زمین با حماسه ها، رشادت و از خود گذشتگی های خود دنیا را به حیرت واداشتند و مرور خاطرات شهدا، رزمندگان و ایثارگران و انتقال این فرهنگ به نسل جوان امروزی ضروری است.
او از تداوم جمع‌آوری و تنظیم نهضت تاریخ شفاهی دفاع مقدس در استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: در همین راستا تاکنون علاوه بر جمع آوری 32 هزار اسناد شهدا، 31 هزار قطعه عکس گردآوری شده و 905 مورد مصاحبه در هزار و 185 ساعت با رزمندگان و پیشکسوتان به منظور تدوین نهضت تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس استان انجام شده است.
واحد چاپ سه عنوان کتاب در قالب نهضت تاریخ شفاهی دفاع مقدس و 2 عنوان کتاب درباره عملیات های بیت المقدس و مرصاد را از دیگر اقدامات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اردبیل عنوان کرد.
وی ادامه داد: 2 عنوان کتاب نیز که به نقش گردان قاسم در عملیات کربلای پنج می پردازد آماده چاپ است و در آینده نه چندان دور چاپ خواهد شد.
واحد با اشاره به سایر اقدامات این بنیاد در استان اردبیل گفت: بررسی نقش رزمندگان استان در آزاد سازی سوسنگرد، نقش پیشکسوتان دفاع مقدس استان در انقلاب اسلامی، نقش رزمندگان ارتش، سپاه و بسیج استان در سایرعملیات ها، نقش یگانهای تیپ 40 هجومی ارتش در هشت سال دفاع مقدس و نقش نیروی انتظامی در تامین امنیت داخل شهرها و مرزهای شمالی استان از جمله الویت های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اردبیل است.
وی با بیان اینکه رزمندگان و جوانان در دوران دفاع مقدس در اوج مظلومیت و با دستان خالی در برابر دنیای استکبار و ظلم با عزت و اقتدار ایستادند، افزود: عزت، عظمت، شوکت، جلال، امنیت و آسایش و هر آنچه امروز داریم مدیون و مرهون خون شهدا و رزمندگان و ایثارگران است و همه باید همیشه و درهمه حال قدردان این همه از خود گذشتگی و ایثار این عزیزان باشیم.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اردبیل اظهار داشت: امروز آئین نیکو داشت رزمندگان استان همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز برگزار می شود تا به نوعی از فداکاری ها و از خودگذشتگی و ایثار رزمندگان و پیکشسوتان دفاع مقدس قدردانی شود.
پخش کلیپ، خاطره گویی، اجرای نمایش، مداحی و تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس از دیگر قسمت های آئین نیکو داشت رزمندگان عاشورایی استان اردبیل بود.
6130
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.