سرهنگ محمد خوشقدم روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در هفته دفاع مقدس از 31 شهریور 96 تعداد 110 ویژه برنامه توسط سپاه ناحیه دامغان و بسیج شهرستان اجرا می شود که احترام به جایگاه شهدا، گلباران و عطرافشانی قبور مطهر شهدا و دیدار با خانواده معظم شهدا از نخستین برنامه‌ های این هفته است.
فرمانده سپاه ناحیه دامغان، چاپ چهار کتاب خاطرات فرماندهان دوران دفاع مقدس دامغان را از برنامه های این هفته دانست و اضافه کرد: به منظور حفظ آثار، خاطرات و دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی علیه ایران، تا کنون هشت عنوان کتاب از فرماندهان شهید شهرستان دامغان در حال تهیه است که در حال حاضر چهار عنوان آماده چاپ شده است.
وی گفت: زنان جانباز، جانبازان بالای 50 درصد، نقش جهادگران دامغان، عملیات کربلای چهار و والفجر مقدماتی، عنوان 6 کتابی است که از زندگی شهدا و خاطرات جانبازان و رزمندگان دامغانی آماده چاپ است.
خوشقدم تصریح کرد: باهدف بازخوانی حماسه جنگ تحمیلی برای نسل سوم و چهارم انقلاب و یادآوری روزهای به یادماندنی دفاع مقدس برای رزمندگان، ویژه برنامه اعزام نمادین پیشکسوتان دفاع مقدس به مناطق عملیاتی انجام خواهد شد.
وی افزود: با توجه به همزمانی این هفته با شروع مدارس، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح صبح روز اول مهرماه در دبیرستان شاهد دخترانه دامغان برگزار خواهد شد و به مناسبت همزمانی با ایام محرم نیز برافراشته شدن پرچم اباعبدالله الحسین (ع) نیز در دستور کار است.
فرمانده سپاه ناحیه دامغان، برپایی نمایشگاه افلاکیان، تجلیل از سربازان نمونه و اجرای رژه موتوری را نیز از مهمترین برنامه های این هفته در دامغان عنوان کرد و گفت: در این هفته باید برنامه ها به خوبی بیانگر رشادت های رزمندگان، ایثارگران، جانبازان و شهدای عزیز در دفاع جانانه از خاک و ناموس ایران باشد.
در دوران دفاع مقدس 16 هزار رزمنده و بسیجی دامغانی در بیش از 20 عملیات بزرگ و کوچک حضور داشتند، استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است.
9856/6103 خبرنگار: میثم اسماعیلی ** انتشاردهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادهای استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.