به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما روز شنبه در همایش گرامیداشت روز بسیج اصناف که در تالار اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، افزود: بازاریان و اصناف از ابتدای انقلاب و قبل از شکل گیری سازمان بسیج توسط حضرت امام (ره)، بسیجی وار در امور مذهبی، اجتماعی و اقتصادی جامعه نقش داشته اند.
وی یکی از نکات بارز انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل را وارد کردن مردم در همه تحولات دانست و گفت: امام (ره) مردم را در همه امور سیاسی، اقتصادی، مبارزاتی، فرهنگی و اجتماعی به شکل قانونی وارد کرد و موجبات اصلی قدرت جمهوری اسلامی شد.

**اقتصاد مقاومتی باید بسیجی وار دنبال شود
امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی حاصل تفکر دانشمندان اقتصادی است، گفت: نمی توانیم فقط به یکی 2 کالا که دشمنان ما را با آنها بازی دهند، متکی باشیم.
وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی باید بسیجی وار و با تلاش روزافزون پیگیری شود، گفت: استان کرمانشاه از نظر توسعه گردشگری، صنایع دستی، بسته بندی کالای تولید داخلی زمینه برای توسعه و پیشرفت دارد که فقط باید به روز و متنوع شود.
آیت الله علما در پایان پیشرفت در فن آوری هسته ای و موشکی را نمونه و الگوی خوبی برای پیشرفت در دیگر صنایع و رشته های اقتصادی عنوان کرد و گفت: با تفکر جهادی و بسیجی در همه امور جامعه به موفقیت می رسیم.
فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه نیز در این همایش گفت: بازاریان و فرهنگ بازار یکی از بسترهای مهم تحولات هر کشور و جامعه ای است و بر تمام شئون اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی تاثیر بسیار زیادی دارد.
سردار بهمن ریحانی بر نقش بارز و شاخص اصناف و بازاریان در پیروزی انقلاب هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: اصناف بخصوص بسیج اصناف، بازاریان و کسبه امروز نقش بسیار مهمی در امور اجتماعی و فرهنگی جامعه باید بر عهده بگیرند.
وی در ادامه بر آموزش احکام فقه به بازاریان تاکید کرد و گفت: در برخی از جاها بازاریان و کسبه کالاهایی به جامعه عرضه می کنند که با مبانی فرهنگی انقلاب و جامعه اسلامی ما مغایرت فراوانی دارد.
سردار ریحانی همچنین از کم رنگ شدن فرهنگ معروف ها در بازار ابراز نگرانی کرد و گفت: اگر کسی که می تواند جنس خوب تولید کند و برای کسب سود بیشتر تولید نکند و یا کالاهای قاچاق و تقلبی به مردم عرضه کند به کشور خیانت کرده است.
وی در پایان به سبک و سیاق زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: نمی توانیم همه کارها را به گردن دشمن بیندازیم، در بسیاری از جاها در کارهای فرهنگی غفلت شده و باید اصلاح کنیم.

**دولت با قاچاق چی ها مبارزه کند
در ابتدای این مراسم رییس هیات رئیسه اتاق اصناف استان کرمانشاه نیز خواستار برخورد جدی دولت با ورود کالاهای قاچاق به داخل کشور شد و گفت: کالای قاچاق کمر تولید داخلی را شکسته است.
رضا سلیمی ساسانی در ادامه افزود: ورود کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارد چه در قالب درگاه های رسمی و یا قاچاق موجب بیکار بسیاری شده است.
وی بیان داشت: ورد کالای قاچاق به استان، به دلیل داشتن پنج بازارچه و مرز طولانی نمود بیشتری دارد و این موجبات بیکاری، ورشکسته شدن تولیدی های داخل شده ست که باید برای تغییر این وضعیت فکر جدی شود.
در پایان این همایش از خانواده شهدای حرم و اصناف، روسای اتحادیه ها و اصناف تقدیر شد.
چهارم شهریور ماه سالروز شهادت مهدی عراقی یکی از بنیانگذاران حزب موتلفه، روز بسیج اصناف نامگذاری شده است.
حاج مهدی عراقی یکی از کسبه و بازاریان تهران بود که در حمایت از انقلاب اسلامی مبارزاتی انجام داد و سرانجام چهارم شهریور 1358 توسط گروه فرقان ترور شد.
3209/8066 خبرنگار:عبادالله آذرگون ** انتشاردهند:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.