به گزارش خبرنگار ایرنا؛ آیت الله مصطفی علما روز دوشنبه در همایش نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت استان کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری با اشاره به اینکه ایران اسلامی امروز در دنیا مطرح است، افزود: در میان دولتمردان آمریکا هم بر سر نوع رفتار با ایران اختلاف است و این نشان از حقانیت جمهوری اسلامی دارد.
او گفت: ترامپ با اظهارنظرها و اقدام های بی پایه و اساس خود، آمریکا را بی ثبات کرده و این موضوع منجر به واکنش دولتمردان آمریکا شده است.
امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه ایران اسلامی امروز مقتدرانه و با عزت و عظمت راه پیشرفت خود را طی می کند، گفت: این اقتدار وعظمت مرهون خون شهدا و ایثارگری های رزمندگان اسلام است.
او تصریح کرد در سایه خون شهدا و مجاهدت رزمندگان امروز اسلام، پیامبر اکرم (ص) و قرآن در دنیا مطرح شده است.
وی یادآوری کرد که مشکلات فعلی کشور نیز زودگذر است و همانند 40 سال گذشتته که همواره دفاع کرده ایم و پیروز شده ایم در این مقطع نیز با سربلندی عبور خواهیم کرد.
آیت الله علما تاکید کرد که برای استمرار راه شهدا باید وحدت و انسجام خود را حفظ کنیم و نسل جوان را نیز با دستاوردهای انقلاب اسلامی بیشتر و بهتر آشنا نماییم.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در ادامه سخنان خود تکریم و احترام به مردم را مورد تاکید قرآن دانست و گفت: تجلیل از اقشار مختلف مردم اقدامی شایسته و به جا است.
آیت الله علما افزود: در اسلام بر کار و فعالیت تاکید شده و بازنشسته شدن وجود ندارد و باید تا زنده هستیم به اسلام و مردم خدمت کنیم.
استان کرمانشاه 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در طول هشت سال جنگ تحمیلی به صورت مستقیم درگیر جنگ بود و 9 هزار و 800 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد.
در دوران جنگ تحمیلی بیش از 30 عملیات کوچک و بزرگ در استان کرمانشاه انجام شد.
در این همایش که 350 نفر از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس حضور داشتند با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از آنان تجلیل شد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.