سلیم کریمی روز یکشنبه در حاشیه جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سفیران شامل هنرمندان، بازیگران، اساتید دانشگاه و افرادی هستند که از نفوذ اجتماعی بالایی در جامعه برخوردارند.
وی یادآور شد: قرار است تا پایان جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی، آمار سفیران اجتماعی مبارزه با مواد مخدر در کردستان از 26 نفر فعلی به 36 نفر افزایش یابد.
کریمی با اشاره به اینکه در بین 10 نفری که به این تعداد افزوده می شود افرادی نیز خارج از استان یا حتی کشور هستند، افزود: هدف ما استفاده از تمام ظرفیت های اجتماعی و مردمی برای مبارزه با اعتیاد است.
دبیر هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر کردستان تاکید کرد: ورود سفیران اجتماعی به این عرصه موجب مردمی شدن مبارزه با اعتیاد و خارج شدن آن از بخش دولتی صرف است.
کریمی با بیان اینکه تلاش ما پیشگیری، درمان و مقابله با مواد مخدر به صورت مردمی است، گفت: امیدواریم با کمک های سفیران اجتماعی موضوع مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر در جامعه گسترش یابد.
به گزارش ایرنا، رویکرد اجتماعی مبارزه با مواد مخدر از سال 93 در دستور کار این ستاد قرار گرفته است و از ظرفیت افراد خوشنام و بانفوذ در جامعه در این بخش استفاده می شود.
در حال حاضر 72 مرکز مجاز درمان اعتیاد و کاهش آسیب مواد مخدر در استان کردستان فعالیت دارند.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.