به گزارش ایرنا محمد علی نبی پور روز چهارشنبه در نشست کمیسیون مبارزه با مواد مخدر گناباد افزود: مقدار کشف مواد مخدر در این شهرستان از ابتدای فروردین ماه تاکنون نیز با 313 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال از 15 کیلو گرم به بیش از 63 کیلو گرم رسید و تعداد دستگیرشدگان در این ارتباط نیز از 18 نفر به 24 نفر افزایش یافت.
وی اظهار کرد: مبارزه با مواد مخدر بدون توجه به مقوله پیشگیری و فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی اثر بخش نیست و باید با آگاه سازی مردم از جمله نسل جوان اقدام به مصون سازی جامعه، خانواده و مدارس کرد.
وی ایجاد شور و نشاط اجتماعی را از مولفه های مهم مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد ذکر کرد و خواستار هم افزایی و ایجاد کارگروه برای سازماندهی برنامه های با نشاط و نمایشهای خیابانی با محوریت شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در بوستان ها و مجامع عمومی گناباد شد.
نبی پور گفت: باید به تناسب رویدادهای مختلف با اجرای برنامه های با نشاط و منطبق با آیین و رسوم و بازیهای بومی و محلی مانند نوروزگاهها در مناطق شهری و روستایی برای افزایش شادابی و نشاط اجتماعی جامعه گام برداشت.
وی افزود: به هر اندازه افسردگی در جامعه کاهش یابد به همان نسبت آسیبهای اجتماعی نظیر اعتیاد هم کاهش خواهد یافت و این معضلات تنها با نگاه تک بعدی کاهش نمی یابد و باید از همه ظرفیتهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در این زمینه بهره گرفت.
شهرستان گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.