آرام حلیم روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: در 9 ماه گذشته پنج کیلو و 695 گرم انواع مواد مخدر در این شهرستان کشف شده است.
وی افزود: در این مدت 79 فقره پرونده مربوط به مواد مخدر در این شهرستان به مراکز قضایی ارجاع داده شده است.
او گفت: در 9 ماه امسال 155 مورد برنامه آموزشی در راستای پیشگیری و اجتماع محور کردن مبارزه با مواد مخدر توسط اعضای کارگروه مبارزه با مواد مخدر شهرستان بیله سوار با پوشش 18 هزار و 500 نفر برگزار شد.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بیله سوار با اشاره به اینکه باید ظرفیت های آگاه سازی در حوزه آسیب های مواد مخدر در بین اجتماع مردم افزایش یابد تشریح کرد: یکی از دلایل اصلی گرایش نوجوانان و جوانان به سمت پدیده شوم و منکر بزرگ اجتماعی اعتیاد، نبود اطلاع و آگاهی نسبت به مضرات مواد مخدر است.
حلیم گفت: معتادانی که بیش از یک سال است که ترک اعتیاد کرده اند با تایید مرکز اعتیاد از تسهیلات اشتغالزایی اداره بهزیستی تا سقف 200 میلیون ریال با کارمزد 4 درصد برای مدت پنج سال بهره مند خواهند شد.
به گزارش ایرنا از فرمانداری بیله سوار ، وی افزود: برگزاری نمایشگاه عکس اعتیاد در حوزه مواد مخدر در قلیان سراها موثر است و در یک سال اخیر مجوز فعالیت برای هیچ قلیانسرایی در این شهرستان صادر نشده است.
فرماندار بیله سوار همچنین اظهار کرد: با تلاش نیروهای نظامی و انتظامی و ادارات عضو شورای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر شهرستان بیله سوار امسال 91 مورد دستگیری قاچاقچیان انجام شده و هشت دستگاه خودرو قاچاقچیان نیز توقیف شده است.
به گفته او ، همچنین هشت هزار و 602 عدد قرص ترامادول در این شهرستان کشف و ضبط شده است.
وی بر مبارزه بی امان و خستگی ناپذیر ماموران نیروی انتظامی و مرزبانی با قاچاقچیان مواد افیونی تاکید کرد و گفت: مرزبانی و نیروی انتظامی با سوداگران مرگ که سلامت جامعه را هدف قرار داده اند بدون هیچ اغماضی برخورد خواهد کرد و مردم نیز در صورت اطلاع از فعالیت های قاچاقچیان مواد مخدر، موضوع را از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند تا اقدمات لازم توسط نیروی انتظامی صورت بگیرد.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
استان اردبیل در مقایسه با دیگر مناطق کشور از نظر شیوع اعتیاد و قاچاق مواد مخدر در وضعیت سفید قرار دارد. تعداد دقیق معتادان در استان مشخص نیست اما تخمین زده می شود سه درصد جمعیت استان به نوعی با مشکلات مواد مخدر درگیر باشند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.