دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی اجرای برنامه‌های روشنگری و پیشگیری در بین خانواده‌ها و جوانان را اصلی ترین راه مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد.     به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سردار محمد علی نصرتی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اهر گفت: یکی از مشکلات و معضلات مهمی که هم اکنون گریبان‌گیر جامعه شده، اعتیاد به مواد مخدر صنعتی در بین جوانان است که هم اکنون سن اعتیاد به 15 سالگی رسیده است. 
وی گفت: از توطئه‌های دشمنان ترویج اعتیاد و استفاده از این معضل اجتماعی و خانمان‌سوز در بین جوانان کشورمان است که باید با آگاه کردن خانواده‌ها به ویژه جوانان، جوانان را از این گرداب دور کنیم. 
وی با تأکید بر ضرورت مبارزه جدی با قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر افزود: دشمن همت و اراده خود را به کار بسته تا با ترویج مواد مخدر و اعتیاد جوانان از ملت ایران انقام بگیرد و ما نباید این فرصت را به دشمنان بدهیم. 
سردار نصرتی ایجاد اشتغال و کارآفرینی در بین معتادان و ترک کنندگان اعتیاد را یکی از مهمترین راه ترک اعتیاد در بین جوانان و بیماران معتاد عنوان کرد و از مسئولین و خیرین خواست با برنامه ریزی مناسب زمینه اشتغالزایی خانواده‌های معتادان و ترک کنندگان را فراهم کنند. 
دادستان عمومی و انقلاب اهر نیز در این جلسه گفت: در شش ماهه اول سالجاری 72 فقره پرونده ویژه مواد مخدر در شعبه دادسرای عمومی و انقلاب اهر مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفته است. 
رحیم عبدالهی افزود: متأسفانه هم اکنون به علت نبود مراکز دائمی ترک اعتیاد در شهرستان اهر بیماران معتاد به مواد مخدر که نیاز به ترک اعتیاد دارند به مراکز بازپروری و ترک اعتیاد سایر شهرستان‌ها معرفی می‌شود که با توجه به فقدان توانایی مالی در خانواده‌ها این امر در مرحله اول با مشکل مواجه می شود که در این خصوص ایجاد مرکز ترک اعتیاد و بازپروری با امکانات مناسب برای این شهرستان بسیار مهم می باشد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.