ناصر کریمیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: معضلات اجتماعی از جمله اعتیاد و مشخص کردن جامعه هدف و ارائه آموزش و ترویج روش های فرهنگی، هنری، ورزشی و نهادینه کردن فرهنگ مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر از ضرورت هایی است که باید در جامعه مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی افزود: دستگاه های اجرایی، مردم و مسئولان باید با همدلی و همراهی اقدامات مهم و اثرگذاری را برای پیشگیری از شیوع عرضه و تقاضا مواد مخدر انجام دهند.
کریمیان تاکید کرد: جامعه توسعه یافته، جامعه‌ای است که مردم نیز همراه مسئولان در حل مسائل و مشکلات باشند و احساس کنند در کنترل و مقابله با آسیب‌های اجتماعی موثرند و نقش دارند.
دبیر شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر دیواندره گفت: بحث تحقق رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر به آسانی و با اقدامات پیشگیرانه به نقطه مطلوبی نخواهد رسید و باید تحقیق و پژوهش در این زمینه انجام و سپس راهکارهای اساسی در یک برنامه زمانی مشخص طراحی و اجرایی شود.
کریمیان با مثبت ارزیابی کردن عملکرد دستگاه‌های عضو شورا در حوزه‌های فرهنگی و پیشگیری، درمان و حمایت‌های اجتماعی یادآور شد: اقدامات زیادی در مبارزه با مواد مخدر توسط دستگاه‌های عضو شورا صورت گرفته که قابل تقدیر است.
به گفته وی، هنوز تا دستیابی به اهداف مورد نظر فاصله داریم و کم کردن فاصله و رسیدن به نتیجه مطلوب در مبارزه با مواد مخدر نیاز به عزم جدی و تلاش مضاعف از سوی آحاد جامعه دارد.
وی با توجه به معظل بیکاری در جامعه بهبود یافتگان از دام اعتیاد اضافه کرد: توانمندسازی سمن‌ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر یکی از راهکارهای اساسی است و لازم است بستر جذب طرح های اشتغالزا ارائه شده توسط سمن ها با هدف بکارگیری بهبود یافتگان فراهم شود.
خبرنگار: منصور محمدی**انتشار: سلیمانی
7353/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.