به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، مریم بیدخام در بازدید از مرکز (DIC) کاهش آسیب و کنترل آسیب های اجتماعی با رویکرد اعتیاد، کم شدن مشکلات در این حوزه را منوط به فعالیت های شبکه ای و گسترده تمام واحدها و دستگاه های مربوطه دانست و افزود: دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در تلاش است تا با اجرای برنامه‌های تدوین شده از سوی وزارت کشور و با استفاده از ظرفیت‌های موجود و با مشارکت عمومی در سطح دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد، معضل موادمخدر و آسیب‌های ناشی از آن را کنترل کند.
وی با تاکید بر توجه جدی‌تر به گسترش خدمات کاهش آسیب اعتیاد به ویژه در مناطق حاشیه شهرها، اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر را از اولویت‌های مهم دانست که باید مورد توجه دستگاه های ذیربط قرار بگیرد.
بیدخام ادامه داد: لزوم راه اندازی مرکز سرپایی مستقل و مجزا برای کاهش آسیب های ناشی از مصرف مواد مخدر بانوان نیز یک ضرورت انکارناپذیر به شمار می رود.
وی با بیان اینکه پیش از جدی شدن آسیب های اجتماعی باید طرح های پیشگیرانه تدوین شود،گفت: هدف از این بازدیدها، اشراف بیشتر از وضعیت موجود به منظور برنامه ریزی برای ساماندهی، مدیریت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است و نتایج مباحث طرح شده جهت اخذ تصمیمات نهایی در کارگروه اجتماعی و فرهنگی مطرح خواهد شد.
مرکز (DIC) در جهت کنترل آسیب‌های اجتماعی با تاکید بر روی اعتیاد، بر فعالیت های سرپایی کاهش آسیب ناشی از اعتیاد متمرکز است و در اختیار قرار دادن انواع خدمات آموزشی، درمانی مورد نیاز از مهم ترین فعالیت های آن است.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.