به گزارش خبرنگار ایرنا، سید مناف هاشمی عصر شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: اگر به درستی نسبت به ریشه کنی این معضل در جامعه تلاش کنیم، به طور قطع در کاهش روی آوری به این بلای خانمانسوز و کاهش خطرات مصرف آن کمک می شود.
وی خطاب به اعضای این شورا بر سرمایه گذاری در حوزه های پیشگیری، درمان و مقابله با آسیب های مواد مخدر تاکید کرد و گفت: اعضای کمیته های زیرمجموعه شور ای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که دارای 5 کمیته است باید وضعیت مصرف مواد مخدر را در استان به خوبی از طریق کارشناسی مورد بررسی قرار داده و پس از شناسایی آسیب ها و طبق اولویت بندی برای پیشگیری، درمان و مقابله اقدام کنند.
استاندار گلستان بر استفاده از ظرفیت حوزه رسانه برای فرهنگ سازی کاهش مصرف مواد مخدر نیز تاکید کرد.
وی همچنین بر بهره گیری از ظرفیت ائمه جمعه شیعه و سنی استان برای بیان زیان های مصرف مواد مخدر و آسیب های آن در جامعه و خانواده تاکید کرد و گفت: استفاده از این ظرفیت مغفول مانده است.
مدیر کل بهزیستی گلستان نیز به عملکرد کمیته پیشگیری از اعتیاد در استان طبق سند جامع پیشگیری اولیه اشاره کرد و گفت: این سند که با مشارکت 30 استاد و متخصص تهیه شده امسال با همکاری دستگاه مرتبط به اجرا در آمده است.
ابراهیم غفاری افزود: این طرح 5 ساله بوده و با هدف مشارکت 23 دستگاه فرهنگی دخیل در امر پیشگیری و کاهش اعتیاد در جامعه عملیاتی می شود.
در این نشست مدیر کل زندانهای استان و رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز مطالبی یان کرد.
استان گلستان واقع در شمال کشور دارای یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت است که 47 درصد آن روستانشین هستند، این استان در مسیر عبور مواد مخدر از شمال شرق قرار دارد.
6204/1648
خبرنگار : علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.