بهرام چاره خواه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این امواج بارشی و ناپایدار از امروز وارد منطقه می شوند اما اوج فعالیت آن روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری خواهد بود.
به گفته وی، با فعالیت این سامانه بارش ها در استان به طور میانگین 30 تا 50 میلی متر پیش بینی می شود.
وی با اشاره به صدور اخطار هواشناسی در خصوص بارش های حاصل از ورود این امواج افزود: با توجه به حجم زیاد بارش ها، شرایط آب گرفتگی معابر شهری و روستایی وجود دارد و همراه با این سامانه بارشی، رخداد رعد و برق و بارش تگرگ نیز پیش بینی می شود.
چاره خواه تاکید کرد: با فعالیت این سامانه احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها و ایجاد سیلاب های موقت در اغلب نواحی استان (بویژه بخش غربی و شمال غربی) وجود دارد و سرعت وزش باد در بعضی ساعات شدید است.
وی با اشاره به ورود موجی گرد و خاک به آسمان استان یادآور شد: از امروز یکشنبه به علت ورود گرد و خاک کیفیت هوا و دید افقی نیز در برخی مناطق استان کاهش می یابد که این پدیده تا روز دوشنبه تداوم خواهد داشت.
وی از شهروندان خواست از تردد و چادر زدن در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند ضمن اینکه مسئولان امور آب نیز تراز آب سدهای استان را با توجه به بارش و روان آب ها کنترل کنند.
وی اضافه کرد: لازم است دامداران و روستاییان در این ایام از چرای دام در ارتفاعات و تردد در مناطق مستعد رعد و برق اجتناب کنند و پاکسازی کانال ها و آبراهه ها، دهانه پل ها، لایروبی رودخانه ها و مسیل ها نیز توسط دستگاه های مرتبط صورت گیرد.
از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 495 میلی متر بارندگی در استان ثبت شده که این مقدار در مقایسه با 443 میلی متر سال گذشته 12 درصد و در مقایسه با 472 میلی متر بارندگی میانگین بلند مدت 5.4درصد افزایش پیدا کرده است.
میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از 540 میلی متر معادل 2 برابر میانگین کشوری است.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.