خسرو سیف پناهی شعبانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این سامانه بارشی از روز دوشنبه تا چهارشنبه در آسمان استان فعال خواهد بود و پیامد آن بارش باران و برف (بویژه در گردنه ها، ارتفاعات و بخش های شمالی استان) و در پاره ای نقاط رعد و برق و تگرگ است.
وی افزود: با توجه به حجم بارش ها، امکان آبگرفتگی معابر شهری و روستایی، بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلابی شدن در بخش غربی استان مثل شهرهای بانه، مریوان، سروآباد، اورامانات و منطقه پالنگان دور از انتظار نیست.
به گفته کارشناس پیش بین اداره کل هواشناسی کردستان، از عصر چهارشنبه تا روز یکشنبه هفته آینده از شدت بارندگی ها کاسته می شود و تنها در برخی از مناطق استان (بانه، مریوان، سروآباد و اورامانات) بارش های رگباری پراکنده و موقت خواهیم داشت.
سیف پناهی شعبانی اضافه کرد: پیش بینی می شود از فردا تا اواسط هفته آینده در طول روز دمای هوا نیز روند افزایشی داشته و نسبت به ایام گذشته گرم تر شود.
وی یادآور شد: زرینه و هزارکانیان با منفی 4 درجه و سروآباد با 13 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان در شبانه روز گذشته بودند.
به گفته وی، دمای هوای سنندج نیز در شبانه روز گذشته بین 2 و 11 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.
به گزارش ایرنا، بطور میانگین امسال 279 میلی متر بارش در استان ثبت شد که در مقایسه با 234 میلی متر سال قبل 21 درصد افزایش و در مقایسه با دوره بلند مدت (25 ساله) چهار درصد کاهش یافته است.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی قرار دارد که میانگین بارش سالیانه آن 540 میلی متر و 2 برابر میانگین کشوری است.
هواشناسی کردستان دارای 20 ایستگاه هواشناسی و 80 ایستگاه باران سنجی است.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.