بهرام چاره خواه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این کاهش دید افقی در بیجار و هزارکانیان و دیواندره نیز به کمتر از 300 متر، در قروه و بانه به کمتر از یک هزار و 500 متر کاهش پیدا کرده است.
وی افزود: بخشی از فعالیت سامانه بارشی فعال در آسمان این استان علاوه بر بارش باران و برف به صورت مه غلیظ، ورزش باد و رعد و برق در برخی مناطق است.
چاره خواه در خصوص میزان بارش برف و باران در شبانه روز گذشته تاکید کرد: در شبانه روز گذشته سروآباد با ثبت 76 میلی متر و سلین هورامان با 75 میلی متر پرباران ترین نقاط استان بودند.
وی یادآور شد: بارش باران در مریوان 70 میلی متر، در بانه 66 میلی متر و در سنندج مرکز استان کردستان نیز در این مدت 25.5 میلی متر ثبت شده است.
به گفته وی، از آغاز (جمعه) فعالیت این سامانه تاکنون بیشترین بارش ها مربوط به شهرهای هورامان 185 میلی متر، سلین 152 میلی متر، مریوان 129 میلی متر، کامیاران 99 میلی متر، بانه 91 میلی متر و سنندج 72 میلی متر بوده است.
چاره خواه در خصوص وضعیت دمای هوای استان در شبانه روز گذشته گفت: در این مدت ایستگاه بهارستان با منفی 1.1 درجه سانتی گراد سردترین و سلین هورامان با دمای هوای 14.2 درجه سانتی گراد گرمترین نقطه استان بودند و دمای هوای سنندج نیز در این مدت بین 6 و 7.4 درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان بود.
وی در خصوص تداوم فعالیت این سامانه بارشی اضافه کرد: این سامانه بارشی که از روز جمعه وارد آسمان استان شده تا روز دوشنبه به فعالیت خود ادامه می دهد.
چاره خواه در خصوص بارش های سال زراعی جاری در استان نیز گفت: بطور میانگین امسال 256 میلی متر بارش در استان ثبت شد که در مقایسه با 232 میلی متر سال قبل 12 درصد افزایش یافته است.
امروز همچنین پروازهای صبح فرودگاه سنندج بدلیل شرایط نامساعد جوی لغو شد و مدارس مریوان در هر دو نوبت و مدارس نوبت بعد از ظهر سروآباد بخاطر بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر تعطیل اعلام شد.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی قرار دارد که میانگین بارش سالیانه آن 540 میلی متر و 2 برابر میانگین کشوری است.
هواشناسی کردستان دارای 20 ایستگاه هواشناسی و 80 ایستگاه باران سنجی است.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.