محمدراشد مدرس گرجی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سامانه بارشی فعال از روز دوشنبه وارد آسمان استان شده است اظهار کرد: فعالیت این سامانه در 24 ساعت گذشته باعث 10 مورد ریزش کوه در محورهای ارتباطی سنندج - مریوان و سنندج - دهگلان شده است.
وی اضافه کرد: به محض وقوع این ریزش ها راهداران ابتدا مسیرهای جایگزین برای تردد مسافران را ایجاد و اقدام به بازگشایی مسیرها کرده اند که تمامی لاشه های سنگی بر روی جاده به صورت میانگین پس از 2 تا 4 ساعت عملیات، پاکسازی شده اند.
معاون راهداری اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان افزود: راهداران در این مدت علاوه بر مصرف 500 تُن شن و ماسه، یک هزار و 500 کیلومتر عملیات برف روبی انجام داده اند و به 70 وسیله نقلیه امداد رسانی کرده اند.
به گفته وی، هم اکنون تمامی محورهای ارتباطی استان کردستان باز بوده و تردد در آنها جریان دارد اما رانندگان در جاده سروآباد - هورامان باید از زنجیر چرخ امکان استفاده کنند.
وی گفت: همچنین در روز گذشته (از شامگاه دوشنبه تا صبح سه شنبه) نیز ریزش کوه و سقوط بهمن هشت بار نقاطی از جاده های این استان را بسته بود که این موارد نیز سریعا همان روز پاکسازی شده است.
وی اضافه کرد: راهداران کردستان در جریان طرح زمستانه از 24 آذر سال جاری تا کنون بیش از 19 هزار کیلومتر عملیات برف روبی انجام داده اند که بیشترین میزان این عملیات ها مربوط به شهرستان‌های سقز، سروآباد، مریوان، بانه، بیجار و دیواندره است.
به گزارش ایرنا، این سامانه بارشی از روز دوشنبه تا چهارشنبه (امروز) در آسمان استان فعال خواهد بود و پیامد آن بارش باران و برف (بویژه در گردنه ها، ارتفاعات و بخش های شمالی استان) و در پاره ای نقاط رعد و برق و تگرگ است.
با توجه به حجم بارش ها، امکان آبگرفتگی معابر شهری و روستایی، بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلابی شدن در بخش غربی استان مثل شهرهای بانه، مریوان، سروآباد، اورامانات و منطقه پالنگان دور از انتظار نیست.
هم اکنون 600 راهدار استان کردستان در جاده های شهری و روستایی مستقر هستند که 350 نفر از این تعداد با 300 دستگاه ماشین آلات برف روب در جاده های بین شهری و 250 نفر نیز با 200 دستگاه ماشین آلات در جاده های فرعی و روستایی استان مستقر هستند.
راهداران استان کردستان در طرح زمستانی بیش از 6 هزار کیلومتر از راه های استان را تحت پوشش قرار می دهند که شامل یک هزار و 800 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و چهار هزار و 200 کیلومتر راه روستایی است.
3034/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.