سرهنگ عیسی گوهری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه گردنه تودار ملا در مسیر سنندج - مریوان و زرینه در مسیر سنندج - سقز هم اکنون با یخبندان مواجه است، از رانندگان خواست برای تردد در این مسیر جوانب احتیاط را رعایت کنند.
به گفت وی، تردد روان در تمام جاده های مواصلاتی این استان هم اکنون در جریان است اما به همراه داشتن زنجیر چرخ و دیگر ملزومات سر زمستانی همچنان اجباری است.
وی با بیان اینکه بارش برف و باران در راه های مواصلاتی استان از روز گذشته آغاز شده و طبق اعلام هواشناسی تا اواخر هفته نیز ادامه دارد، افزود: رعایت فاصله طولی، پرهیز از سبقت های بی مورد و نابجا، سرعت مطمئنه و همراه داشتن تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ از مواردی است که رانندگان باید برای تردد در این جاده ها آنها را رعایت کنند.
معاون راهداری اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان نیز در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: راهداران کردستان در شبانه روز گذشته بیش از 2 هزار کیلومتر از راه های استان را با استفاده از یک هزار تن شن و ماسه، برف روبی کرده اند.
محمدراشد مدرس گرجی اظهار کرد: بیشترین عملیات برف روبی در در راه های منتهی به شهرستان های سروآباد، بیجار و سقز انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون تردد در تمام راه های شهری و روستایی بدون مشکل در حال انجام است، افزود: در 24 ساعت گذشته راهداران به 60 وسلیه نقلیه در راه مانده نیز امداد رسانی کرده و 50 مسافر را در راهدارخانه ها اسکان دادند.
به گزارش ایرنا، یک سامانه بارشی از روز چهارشنبه وارد استان کردستان شده و بارندگی های متناوبی با خود به همراه دارد، در طول روزهای هفته پیش رو یعنی از شنبه تا جمعه (11 اسفند) همچنان فعال خواهد بود.
با فعالیت این سامانه بارشی 40 تا 60 میلیمتر بارندگی در نواحی مختلف استان پیش بینی می شود که بارش ها در غرب استان بیشتر از شرق استان ریزش می کند.
هم اکنون 600 راهدار استان کردستان جاده های شهری و روستایی مستقر هستند که 350 نفر از این تعداد با 300 دستگاه ماشین آلات برف روب در جاده های بین شهری و 250 نفر نیز با 200 دستگاه ماشین آلات در جاده های فرعی و روستایی استان مستقر هستند.
راهداران استان کردستان در طرح زمستانی بیش از 6 هزار کیلومتر از راه های استان را تحت پوشش قرار می دهند که شامل یک هزار و 800 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و چهار هزار و 200 کیلومتر راه روستایی است.
3034 / 6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.