محمد راشد مدرس گرچی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این ریزش ها در جاده های سنندج - مریوان، سنندج - دیواندره، سقز - مریوان و سقز - بانه روی داده که در همان ساعت های اولیه راهداران اقدام به پاکسازی و بازگشایی مسیرها کرده اند.
به گفته وی، بارش های سیلابی در مناطق کوهستانی و کوهپایه ای باعث بروز این ریزش ها شد و با توجه به وضعیت جاده ها هیچ گونه خسارتی به خودروها و مسافران در این ریزش ها وارد نشده است.
معاون راهداری اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان اضافه کرد: راهداران استان در 24 ساعت گذشته علاوه بازگشایی مسیرهای درگیر با ریزش کوه، حدود 250 کیلومتر از جاده های استان را برف روبی و یا 150 تن شن و ماسه توزیع کردند.
مدرس گرجی یادآور شد: همچنین در 48 ساعت گذشته 2 مورد ریزش بهمن در جاده سروآباد به اورمان (گردنه ژالانه) روی داد که باعث مسدود شدن مقطعی جاده شد.
وی گفت: نخستین بهمن روی داده در این گردنه 30 خودرو و در دومین بهمن نیز 23 خودرو در طرفین جاده گیر کرده بودند که پس از بازگشایی مسیر توسط راهداران، مسافران به مسیر خود ادامه دادند.
وی تاکید کرد: از ابتدای طرح زمستانی تاکنون با استفاده از 6 هزار تن شن و نمک حدود 10 هزار کیلومتر در راه‌های اصلی و فرعی استان برف روبی شده است.
به گزارش ایرنا، از عصر روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی به آسمان استان، بارش باران در مناطق غربی کردستان آغاز شده و طبق اعلام اداره کل هواشناسی این سامانه تا امروز (چهارشنبه) فعال است.
بیشترین بارش این سامانه در سلین اورامان 145 میلیمیتر، سروآباد 92 میلیمتر و مریوان 88 میلیمتر بارندگی ثبت شده که در این فصل از سال بی سابقه است.
سامانه قوی و فعال بارشی دیگری نیز از روز جمعه وارد آسمان استان کردستان می شود و فعالیت آن به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.
هم اکنون 600 راهدار استان کردستان جاده های شهری و روستایی مستقر هستند که 350 نفر از این تعداد با 300 دستگاه ماشین آلات برف روب در جاده های بین شهری و 250 نفر نیز با 200 دستگاه ماشین آلات در جاده های فرعی و روستایی استان مستقر هستند.
راهداران استان کردستان در طرح زمستانی بیش از 6 هزار کیلومتر از راه های استان را تحت پوشش قرار می دهند که شامل یک هزار و 800 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و چهار هزار و 200 کیلومتر راه روستایی است.
خبرنگار: حسن حسین زاده**انتشار: سلیمانی
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.