سرهنگ عیسی گوهری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم اکنون بارش های پراکنده برف و باران در بیشتر جاده های استان گزارش شده و با توجه به احتمال کاهش دما، یخ زدگی جاده ها در ساعات آینده دور از انتظار نیست.
به گفته وی، رانندگان می توانند با رعایت جوانب احتیاط ترددی بدون مشکل در جاده ها و محورهای ارتباطی استان کردستان داشته باشند ضمن اینکه در مواقع مرطوب بودن سطح جاده ها، برف، یخ زدگی و بارش باران، رعایت فاصله طولی با وسیله نقطه مهمترین لازمه یک مسافرت بی خطر است.
سرهنگ گوهری تاکید کرد: با توجه به اعلام هواشناسی، سامانه بارشی فعال در آسمان استان امروز بیشترین فعالیت خود را خواهد داشت بنابراین لازم است رانندگان برای تردد در جاده های اصلی و فرعی زنجیر چرخ و دیگر ملزومات مورد نیاز در سقپفر زمستانی را به همراه داشته باشند.
معاون راهداری اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان نیز در این ارتباط گفت: بیش از 300 راهدار با تمامی تجهیزات زمستانی در جاده ها و نقاط برفگیر و کوهستانی مستقر شده و آماده ارائه خدمات به مردم و مسافران هستند.
محمدراشد مدرس گرجی افزود: اکنون در بسیاری از جاده های استان بارش پراکنده برف و باران را شاهد هستیم ولی به علت رطوبت بالای هوا، سطح هیچ کدام از جاده ها سفید پوش نشده اما لغزندگی وجود دارد.
به گفته وی، شب گذشته بارش برف و باران همزمان در استان کردستان آغاز شد و راهداران نیز از همان ساعت های اولیه فعالیت خود را برای رپبرف روبی، نمک پاشی و خدمات رسانی به مسافران آغاز کردند.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بانه نیز در گفت و گویی اظهار کرد: با وجود بارش برف، تمام راه های ارتباطی بین شهری و روستایی این شهرستان باز است و رفت و آمد در آنها جریان دارد.
انور طاهایی اضافه کرد: بارش ها به صورت ملایم در گردنه خان به صورت برف ادامه دارد اما مه شدید موجب کاهش دید و کندی رفت و آمد در این مسیر شده است.
وی از رانندگان خواست ضمن همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی و گرمازا، خودروهای خود را به چراغ مه شکن تجهیز کرده و با احتیاط در این مسیر رانندگی کنند.
به گزارش ایرنا، از روز گذشته یک سامانه بارشی فعال از نواحی غربی (بانه و مریوان) وارد آسمان استان کردستان شد و هواشناسی پیش بینی می کند این سامانه امروز بیشترین فعالیت را داشته باشد.
300 راهدار کردستان با بیش از 300 دستگاه ماشین آلات راهداری در طرح زمستانی بیش از 6 هزار کیلومتر از راه های استان را تحت پوشش قرار می دهند که شامل یک هزار و 800 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و چهار هزار و 200 کیلومتر راه روستایی است.
خبرنگار: حسن حسین زاده ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.