محمد قربانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حجم بالای برف ، کولاک و یخبندان جاده تردد خودروها در بیشتر راه های ارتباطی شهرستان خلخال را با مشکل روبرو کرده است.
او گفت: برغم بارش سنگین برف با تلاش شبانه روزی راهداران این اداره تمام راه های ارتباطی برفروبی ، پاکسازی و نمک پاشی شده و غیر از راه خلخال به پونل در استان گیلان سایر راه های اصلی ، فرعی و روستایی این شهرستان باز است.
وی اظهار کرد: راه ارتباطی خلخال به پونل در داخل حوزه استحفاظی این شهرستان در حد فاصل خلخال تا گردنه الماس باز است و از روز پنجشنبه در حد فاصل گردنه الماس تا گردنه زندانه در حوزه استحفاظی استان گیلان از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان مسدود شده است.
بارش برف و سردی هوا همچنین موجب تعطیل شدن مدارس شهرستان خلخال در تمام مقاطع تحصیلی شد.
فرامرز فرض الله پور ، رئیس اداره هواشناسی خلخال هم از بارش بیش از 4 سانتیمتر برف در این شهر خبرداد و گفت: دمای هوای صبح امروز این شهر به 4 درجه زیر صفر رسید که در مقایسه با حد اقل دمای روز گذشته 2 درجه سردتر شده است.
شهرستان خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل ، این استان به استان گیلان متصل می کند، جاده خلخال - اسالم و خلخال - پونل 2 راه ارتباطی استان های اردبیل و گیلان می باشد.
23 کیلومتر از مسیر 70 کیلومتری جاده خلخال به اسالم در حوزه استحفاظی و راهداری اداره راه و شهرسازی خلخال و 47کیلومتر نیز در حوزه گیلان واقع شده است.
گردنه الماس واقع در جاده کوهستانی خلخال به اسالم در 18 کیلومتری شهر خلخال به عنوان سخت ترین و صعب العبورترین گردنه از لحاظ امدادی در استان اردبیل است که در فصول سرما همواره برای راهداران ، امدادگران و مسافران عبوری دردسر ساز است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.