به گزارش ایرنا ، محمد قربانی روز سه شنبه در جلسه شورای ترافیک خلخال افزود: با تهیه و خرید یک دستگاه برفروب و استقرار آن در راه اصلی خلخال به فیروزآباد و نیز تعمیر و تجهیز ماشین آلات برفروبی ناوگان راهداری این شهرستان در سال جاری تقویت شده است.
وی گفت: در حال حاضر هفت گروه راهداری با 27 دستگاه ماشین آلات سنگین و سبک راهداری برای افزایش سطح خدمات راهداری ارائه شده به رانندگان و مسافران عبوری در راههای ارتباطی این شهرستان بصورت شبانه روزی تلاش می کنند.
قربانی اظهار کرد: امسال با صرف هزینه ای بالغ بر هفت میلیارد ریال تمام راههای فرعی و روستایی این شهرستان لکه گیری شده و عملیات اجرایی روکش آسفالت در راههای ارتباطی خلخال به اسالم در داخل حوزه استحفاظی استان اردبیل و نیز جاده خلخال به شاهرود انجام شده است.
وی با بیان اینکه اعتبار لازم برای اجرای عملیات روکش آسفالت جاده خلخال به هشجین و خلخال به گیدی نیز تامین شده گفت: با مساعد شدن شرایط جوی این کار انجام خواهد شد.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال همچنین با اشاره به بارش سنگین برف روزهای گذشته در خلخال اظهار کرد: بارش برف سنگین که ارتفاع آن در بسیاری از راههای ارتباطی کوهستانی این شهرستان به بیش از 50 سانتیمتر می رسید راه ارتباطی 90 روستای خلخال را مسدود کرده بود که راهداران خلخال با تلاش شبانه روزی موفق به بازگشایی تمام راههای مسدود شده روستایی در کمتر از 2 روز شدند.
وی همچنین به خرید سه هزار و 700 تن نمک برای مقابله با پدیده یخبندان در راههای ارتباطی اصلی و فرعی خلخال اشاره کرد و افزود: در جریان بارش برف روزهای گذشته علاوه بر بکارگیری ماشین آلات نمک پاشی هیدرولیکی برای یخ زدایی از راههای یخ زده شهرستان راهداران بیش از 100 تن نمک را بصورت دستی و در شرایط سخت جوی برای از بین بردن یخ راههای این شهرستان مورد استفاده قرار دادند.
23 کیلومتر از مسیر 70 کیلومتری جاده خلخال به اسالم در حوزه استحفاظی و راهداری اداره راه و شهرسازی خلخال و 47 کیلومتر نیز در حوزه گیلان واقع شده است.
گردنه الماس واقع در جاده کوهستانی خلخال به اسالم در 18 کیلومتری شهر خلخال به عنوان سخت ترین و صعب العبورترین گردنه از لحاظ امدادی در استان اردبیل است که در فصول سرما همواره برای راهداران ، امدادگران و مسافران عبوری دردسر ساز است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.