آرش آزادی روز چهارشنبه در نشست هماهنگی روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، افزود: در چند سال اخیر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در زمینه تجهیز انواع ماشین‌آلات راهداری استان اقدامات خوبی را انجام داده که با لحاظ کردن اعتبارت لازم، تعدادی از این ماشین‌آلات تجهیز و به‌روز شده است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر اقدامات اساسی در زمینه تعمیر 30 دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین انجام شده و 17 دستگاه نیز در دست اقدام است.
رئیس اداره تجهیزات و ماشین‌آلات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان، ادامه داد: 15 دستگاه نیمه سنگین نیز در حال بازسازی است که به زودی به ناوگان راهداری اضافه می‌شوند.
این مسئول با اشاره به اینکه، همزمان با فصل سرما و آغاز بارش برف در استان، ماموران راهداری و حمل نقل جاده‌ای به‌ طور مداوم در حال عملیات راهداری و بازگشایی راه‌های سطح استان می شوند، یادآوری کرد: در طرح برف‌روبی 288 دستگاه در سطح استان فعال می‌شوند که تا یک ماه آینده تعمیرات لازم دستگاه‌ها در دستور کار قرار دارد.
وی متوسط عمر ماشین‌آلات سنگین این نهاد را 26 سال، ماشین‌آلات سبک را 15 سال و ماشین‌آلات نیمه سنگین را 27 سال عنوان وی اضافه کرد: به دلیل عمر بالای این ماشین‌آلات، هزینه تعمیر و نگهداری آن‌ها بالا است و این امر به اعتبارات بیشتر نیاز دارد تا راهداران بتوانند با استفاده از ماشین‌آلات مناسب خدمات مطلوبی را ارائه کنند.
آرش آزادی ادامه داد: یکی از برنامه‌های این اداره در سال جدید، تأمین خودروهای به‌روز برای انجام عملیات راهداری است.
گفتنی است 34 پایگاه راهدارخانه به شکل ثابت و سیار با 540 نیرو زیر نظر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فعالیت دارند.
7523/2090
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.