بهمن مرادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به منظور توسعه مشارکت مردم در حفظ و احیاء منابع طبیعی سال گذشته 2 هزار و 300 دانش آموز به عنوان همیاران طبیعت ساماندهی شدند که تعداد همیاران طبیعت استان به چهار هزار و 330 همیار رسیده است.
به گفته وی از این تعداد، یک هزار و 700 نفر نیز مروج، 330 نفر محافظ افتخاری منابع طبیعی استان کردستان هستند.
وی اضافه کرد: همیاران طبیعت، با هدف آشنایی با فرهنگ حفاظت، احیاء و توسعه منابع طبیعی و عرصه های ملی در کلاس های آموزشی و ترویجی، با ابعاد متنوع منابع طبیعی آشنا می شوند.
رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی گفت: مدیریت برعرصه های منابع طبیعی تنها به وسیله دولت امکان پذیر نیست و مشارکت مردم در حفظ عرصه های منابع طبیعی موجب پایداری طبیعت خواهد بود.
وی اظهار کرد: همیاران طبیعت به وسیله دستورالعمل‌ها و آموزش‌های لازم سطح دانش و بینش آنان افزایش یافته و به عنوان همیار دانش‌آموز، همیار مروج و همیار محافظ طبیعت به طور افتخاری همکاری می کنند.
مرادی افزود: ارتقاء سطح دانش و بینش در زمینه منابع‌ طبیعی، تلاش در توسعه فرهنگ منابع‌طبیعی، شرکت در کلاس‌های آموزشی- ترویجی در اجرای اهداف سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، حفظ و صیانت از عرصه‌های منابع‌ طبیعی و شناسائی و معرفی افراد علاقمند به همکاری با منابع‌طبیعی از جمله وظایف همیاران طبیعت است.
وی یادآور شد: اداره آموزش، ترویج و مشارکتهای مردمی اداره کل منابع طبیعی استان سال 95 حائز رتبه اول کشوری سازمان جنگلها مراتع و آبخیزداری کشور شد و هفته منابع طبیعی 96 از این اداره به خاطر این موفقیت تقدیر شد.
به گزارش ایرنا، استان کردستان حدود یک میلیون و 788 هزار هکتار منابع طبیعی شامل 373 هزار هکتار جنگل و یک میلیون و 414 هزار هکتار مرتع دارد که معادل 61درصد سطح استان را شامل می شود.
3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.