به گزارش ایرنا، محمدرضا عامریان روز شنبه در نشست خبری در سالن کنفرانس این سازمان، افزود: یکی از تشکل های فعال این سازمان در استان سمنان تشکل پیشتازان و فرزانگاران است که با رشد 175 درصدی نسبت به سال گذشته و جذب 23 هزار نفر، توانست رتبه دوم کشوری را کسب کند.
وی تصریح کرد: تشکل های پیشتازان و فرزانگان، مجلس دانش آموزی و تشکل خبرنگاران دانش آموزی در تلاش است تا محیطی برای تربیت نیروی اجتماعی و سیاسی و در کنار تحصیل دانش آموزان ایجاد کند.
وی اظهار داشت: همیاران طبیعت سازمان دانش آموزی در استان سمنان بالغ بر 20 هزار دانش آموز عضو دارد که آموزش هایی برای حفاظت و صیانت از منابع طبیعی را به همیاران آموزش اریه می کند و این افراد به نوعی بازوی کمکی برای اداره کل منابع طبیعی هستند که با ارزیابی های انجام شده موفق به کسب رتبه اول کشور شدند.
عامریان گفت: در بهمن 95 با همکاری تربیت برنی و سلامت آموزش و پرورش استان و مساعدت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان، دوره آموزشی طرح ملی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در 25 روز برگزار شد و 27 هزار دانش آموز پایه هفتم ، هشتم و نهم از آموزش های مختلف برخوردار شدند و استان سمنان جزو پنج استان برتر کشور ارزیابی شد.
رییس سازمان دانش آموزی استان سمنان یادآور شد: در اردوی ملی شهریور 95 پسران سازمان دانش آموزی سمنان دربین استان‌های کشور در بخش نظام جمع، رتبه اول را کسب کردند و در بخش اردوهای دختران ، دختران فرزانه استان سمنان در بخش مخابره و جهت یابی رتبه اول را کسب کردند.
وی با بیان این که امروزه اوقات فراغت در کلاس های آموزشی خلاصه شده است و فقط جنبه پرکردن اوقات فراغت را دارد ، گفت: سازمان دانش آموزی با همکاری سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری و دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری به دنبال نتیجه محورشدن کلاس های آموزشی است.
رییس سازمان دانش آموزی استان سمنان افزود: از این رو، اردوهای کار و تولید برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است تا آن ها را از فضای مدرسه و کلاس خارج کند، در این اردوها دانش آموزان 2 روز در هفته برای کار به دستگاه های اجرایی، شرکت های خدماتی ، کارخانه ها و باغ‌ها می روند و با کار و فرهنگ کار آشنا می شوند تا علاقه مندی آن ها سنجیده شود و از مهرماه به بعد برای غنی سازی اوقات فراغت آن ها برنامه ریزی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، 300 دانش آموز دختر و 300 دانش آموز پسر متوسطه اول و دوم در اردوهای کار و تولید شهرستان سمنان شرکت می کنند و در کنار مهارت آموزی، اوقات فراغت آن ها نیز غنی سازی می شود.
استان سمنان 118 هزار دانش آموز دارد.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.