به گزارش ایرنا، عزت‌الله نیک اقبال روز سه‌شنبه در آیین آغاز بکار دبیرخانه تخصصی تشکل‌های مردم‌نهاد در اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد که تشکیل این دبیرخانه به انسجام‌بخشی فعالیت تشکل‌های مردم‌نهاد با دستگاه‌های دولتی کمک می‌کند.
وی بر لزوم افزایش مشارکت مردمی در حفظ منابع ملی تأکید کرد و گفت: مبارزه با سودجویی از منابع ملی، جلب مشارکت مردمی و حفاظت از جنگل ها و مراتع مهمترین رسالت تشکل‌های مردم‌نهاد است.
مدیرعامل شبکه زیست‌محیطی کهگیلویه و بویراحمد وابسته به تشکل‌های مردم‌نهاد با ابراز نگرانی از تخریب جنگل‌ها، بر آمادگی و همکاری بیشتر با نهادهای متولی برای مقابله جدی با متعرضان به محیط‌زیست و منابع طبیعی تأکید کرد.
نیک اقبال افزود: نهادهای متولی همچون محیط‌زیست و منابع طبیعی برای جلوگیری از تخریب‌ها و تعرض به این منابع باید در قالب جلب مشارکت مردمی بیش‌ازپیش با تراکم نیروی انسانی بیشتر در عرصه‌ها حضور یابند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد نیز دراین‌باره گفت: فعالیت تشکل‌های مردم‌نهاد گامی در جهت پویایی فعالیت آنها در اجرای طرح‌های حفظ منابع طبیعی است.
عزت الله بهشتی فر تصریح کرد که در سال جاری فعالیت تشکل‌های مردم‌نهاد در امر درختکاری و جلب مشارکت مردم در حفاظت از جنگل‌ها افزایش‌یافته است.
وی بیان کرد: تقویت نهادهای مردمی و فرهنگ‌سازی از سوی رسانه‌ها ازجمله راهکارهای حفظ سلامت طبیعت و محیط‌زیست پایدار است.
بهشتی فر گفت: بروز خشک‌سالی‌ها، سیل، بلایای طبیعی، فقر مردم، افزایش جمعیت، عدم تعادل دام و مرتع و پایین بودن مشارکت مردمی در امر صیانت از منابع ملی از مهمترین تهدیدهای جنگل‌ها، مراتع و منابع آب است.
کهگیلویه و بویراحمد با یک درصد مساحت ایران دارای یک‌میلیون و 700 هزار هکتار جنگل و مرتع است.
خبرنگار: مظفر عدالت نسب ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
6162/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.