به گزارش ایرنا، سرهنگ عبدالله فاتحی در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر سنندج اظهار کرد: برخی جوانان با جنجال و شادهای غیر متعارف در چهارشنبه آخر سال منجر به اذیت و آزار شهروندان می شوند که عملی بسیار ناشایست است.
وی با تاکید بر اینکه پلیس مخالف شادی مردم و جوانان نیست، افزود: تاکید ما بر آن است که شادی های چهارشنبه آخر سال و نوروز به صورت خانواده و محله محور در کمال امنیت و در آرامش برگزار شود.
سرهنگ فاتحی ایجاد بدعت در برگزاری جشن های سال نو را در شان مردم کردستان ندانست و تاکید کرد: والدین این شادی ها را در خانواده مدیریت کرده و مانع از ایجاد خطر برای فرزندان خود و دیگر شهروندان شوند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان به آمار مصدومان جشن جهارشنبه سوری در سال گذشته نیز اشاره کرد و یادآور شد: 86 نفر در این جشن ها مصدوم شدند که 70 نفر از آنان مرد و 16 نفر نیز زن بودند.
سرهنگ فاتحی اضافه کرد: پلیس با تمام توان با کسانی که موجب آزار، ایجاد خطر و مزاحمت برای شهروندان شوند در چهارشنبه اخر سال و ایام پایانی و تعطیلات نوروزی برخورد خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، هر سال در کشورمان و از جمله در استان کردستان، مردم طبق رسم دیرینه ایی در چهارشنبه آخر سال اقدام به شادی و برپایی آتش می کنند، چند سالی است با ورود مواد محترقه، این جشن ها به ایجاد خطر برای مردم و مصدومیت و جان باختن تعدادی از مردم تبدیل شده که نیاز است مردم با مشارکت خود و عدم استفاده از این مواد خطرناک، ایام شادی را در کنار هم سپری کنند.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.