حجت الاسلام غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه این هفته سبزوار افزود: در قوانین اسلامی بی حجابی آزاد نیست و جلو آن گرفته می شود و طرح مفهوم حجاب اختیاری یا اجباری، بی توجهی به دستور اسلام و قوانین جامعه اسلامی است که دشمن از طریق هجمه فرهنگی آنرا پیگیری می کند.
وی خاطرنشان کرد: حجاب از ضروریات جامعه اسلامی است و حکومت اسلامی در برابر شرایط جامعه وظایفی دارد و همانطور که اجازه نمی دهد شراب خواری آزاد شود، باید جلو بی حجابی نیز گرفته شود.
امام جمعه سبزوار با اشاره به اینکه جامعه اسلامی شخصیت و هویتی دارد، ادامه داد: هویت جامعه اسلامی به زنده بودن امر معروف و نهی از منکر و برخورد با بد حجابی است.
وی با اشاره به اینکه دستگاه قضا با عاملان بی حجابی در جامعه برخورد شدید کند، افزود: مسئولان و مدیران متعهد اجازه نمی دهند بی حجابی و بی عفتی در جامعه گسترش یابد.
وی با اشاره به جایگاه خانواده و نقش زنان در جامعه اسلامی اظهار کرد: اسلام خانواده را میدان تجلی استعدادها، توانمندیها، عواطف و احساسات می داند که از درون آن نسلی سالم و پویا پرورش می یابند.
امام جمعه سبزوار ادامه داد: جایگاه بانوان در اسلام در مرتبه نخست مادران خوبی برای فرزندان و زنان شایسته برای همسران است و جامعه سالم با وجود مادران خوب و باایمان حاصل می شود.
حجت الاسلام مقیسه گفت: اسلام برای کار کردن زنان در بیرون از منزل محدودیت هایی چون حفظ حجاب، عفاف و رعایت حریم با نامحرم قائل است.
امام جمعه سبزوار با اشاره به روزهای پایانی سال و جشن نیکوکاری افزود: افرادی که توانایی مالی دارند به کمک محرومان بشتابند و مراقب باشند هنگام کمک های خود آبرو و حیثیت فقرا را حفظ کنند.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
8145/7495/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.