امام جمعه خوی گفت: رعایت حقوق متقابل زوجین عامل تحکیم خانواده است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری در خطبه های نماز جمعه با اشاره به 25 شهریور روز خانواده و تکریم بازنشستگان اظهار کرد: برای تحکیم پایه های خانواده به ویژه رابطه زن و شوهر توجه کردن به رعایت حقوق متقابل و وظایف هر کدام از زوجین اجتناب ناپذیر است.

وی اظهار علاقه و محبت متقابل،خوش رفتاری و خوش خلقی،رعایت کردن حقوق همدیگر،قدردانی از زحمات همدیگر،کمک به همدیگر در انجام وظایف،چشم پوشی از لغزشها و کوتاهی ها و تأمین نیازهای جنسی همدیگر از جمله وظایف مشترک برشمرد .

امام جمعه خوی با اشاره به وظایف اختصاصی مرد حفظ خانواده از آسیب های اعتقادی،تأمین نیازهای فرهنگی خانواده،هدیه دادن به خانواده،تأمین هزینه زندگی خانواده،غیرت ورزی در حق خانواده از جمله وظایف مرد در برابر زن و خانواده نام بردو در مورد وظایف اختصاصی زن در اطاعت شوهر خود بودن،اظهار عشق و علاقه به شوهر،زینت و آرایش خود فقط برای شوهر،حراست از حجاب و پاکدامنی خود،داشتن مهارت در تهیه غذای مناسب از جمله این وظایف برشمرد.

حجت الاسلام شکوری با توصیه نمازگرارن به رعایت تقوا با تمسک به خطبه ای از امیرمؤمنان در نهج البلاغه اظهارکرد: آماده شوید خداوند شما را رحمت کند چون برای کوچ کردن ندا شده اید وابستگیهای دنیا را قـطع کنید و بــر تـوشـه تقـوا تـکـیه کنـید.

وی موضوع عبرت و عبرت آموزی از دیدگاه اسلام را مورد تاکید قرارداد و گفت: در آیات و روایات موضوعات متعددی از قبیل داشتن تقوا شرط عبرت آموزی است  و ضرورت عبرت آموزی از حوادث تاریخ،عبرت آموزی از پدیده های کره زمین،عبرت آموزی از سرنوشت ستمگران،عوامل و ابزار عبرت آموز،ثمره و نتایج عبرت گرفتن و ضرورت درس آموزی از عبرت ها مطرح شده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.