به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های این هفته نماز جمعه سنندج اظهار کرد: استفاده از مواد محترقه و ایجاد سر و صدای ناهنجار در فرهنگ مردم ایران بویژه کردستان نیست و انجام چنین بدعت های ناپسندی دور از شان خانواده های ایرانی است.
وی بر ترک استفاده از مواد محترقه در جشن های آخر سال تاکید کرد و افزود: امیدواریم این کارهای ناشایست از جامعه و میان جوانان برداشته شود و دیگر شاهد مصدومیت و ضرر جانی و مالی در میان خانواده ها در ایام پایانی سال نباشیم.
امام جمعه سنندج در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته به فرا رسیدن ولادت حضرت فاطمه(س) و روز زن اشاره کرد و گفت: دین اسلام برای زنان ارزش والایی قائل شده پس نیاز است زنان و مادران قدر خود را بدانند و برای اعتلای فرهنگ اسلامی و تربیت صحیح فرزندان تلاش کنند.
ماموستا خدایی با بیان اینکه پیامبران، اولیا و انسان های عالم و دانشمند همگی از دامن زنان و مادران پرورش یافته اند، تاکید کرد: فرزندان برای مادران احترام خاصی قائل باشند چرا که رضایت خداوند در گرو رضایت مادر است.
وی در ادامه از جایگاه ایمان در اسلام سخن گفت و یادآور شد: کسانی که دارای ایمان راستین هستند در دل به خدا و دستوراتش اعتقاد دارند و به آن عمل می کنند، از رستگاران هستند.
خطیب جمعه سنندج اضافه کرد: ایمان مانند چراغی روشن برای انسان ایمان دار است و همواره او را از گناهان بر حذر داشته و او را به راه تعالی رهنمون می کند.
به گفته ماموستا خدایی، انسان مسلمان باید طاعات، عبادات، خدمات و صدقاتش فقط برای جلب رضای پروردگار باشد.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.