به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود خلف جراد العیساوی روز چهارشنبه در همایش نقش علما و روحانیت در وحدت امت اسلامی در سنندج افزود: یهودی و صلیبی همواره با هم متحد بوده و جز دشمنی با مسلمانان چیز دیگری نمی خواهند.
رهبر طریقه قادریه اضافه کرد: ما مسلمانان دارای قبله، خدا و کتاب واحد هستیم لذا باید با هم متحد بوده و در مقابل دشمنان بایستیم تا به اسلام آسیب نرسد.
مشاور رئیس جمهوری عراق با بیان اینکه تمامی کسانی که لااله الا الله و محمد رسول الله می گویند از یک جبهه واحد هستند افزود: این همایش فرصت خوبی است که افکار و اعمالمان را متوجه ترفندهای دشمنان کرده و مشکلات امت اسلامی را حل کنیم.
وی اظهار کرد: کُردها دارای ریشه و اصالت خاص در ایران و عراق هستند و همواره به امت اسلامی و کشور خود خدمت کرده اند.
عضو شورای عالی فرهنگی اقلیم کردستان عراق نیز در این همایش گفت: صحبت کردن در مورد وحدت اسلامی داستانی بی پایان است و زمان آن رسیده برنامە ریزی گستردە و تخصصی در این زمینه داشتە باشیم تا وحدت و یکپارچگی امت اسلامی بە فرهنگی در میان اقشار مختلف جامعه تبدیل شود.
صباح برزنجی افزود: اگر مسلمانان و امت اسلامی در کشورهای اسلامی جهان اصل یکپارچگی، وحدت، مشورت و دوری از تفرقە را مورد توجە قرار بدهند دشمنان اسلام نمی توانند آنها را ذلیل کنند.
وی با بیان اینکه دشمنان اسلام با ایجاد جریانات تکفیری تلاش دارند چهرە اسلام و مسلمین را زشت نشان بدهند تاکید کرد: علما و روحانیون باید با گفت وگو و بازگشت بە برنامە های اسلام و پیامبر عظیم الشان اسلام در راستای تحکیم وحدت بیشتر تلاش کنند.
7348/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.