به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی روز چهارشنبه در همایش نقش علما و روحانیت در وحدت امت اسلامی در سنندج اظهار کرد: اختلاف و تفرقه میان امت اسلامی جامعه را به انواع مصیبت ها گرفتار می کند و حتی می تواند انسان را به سوی جدایی از دین سوق دهد.
وی با بیان اینکه خداوند همواره امت اسلامی را به وحدت و دوری از اختلاف و تفرقه دعوت می کند افزود: اتحاد و همبستگی و وحدت و برادری میان مسلمانان منجر به امنیت، آبادانی، عزت و سربلندی یک کشور و مملکت خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: دشمنان همواره در صدد از بین بردن وحدت و اتحاد میان امت اسلامی هستند لذا همه ما باید هوشیارتر از گذشته بوده و روحانیون و علما در این راستا نقش خود را به خوبی ایفا کنند.
وی با بیان اینکه اختلاف و تفرقه نتیجه ای جز نابودی ندارد اظهار کرد: نبود اتحاد و وحدت میان مسلمانان به دشمنان اجازه پیشروی و دخالت در تمامی مسائل مسلمانان را می دهد به گونه ای که حتی نتوانند از خود دفاع کنند.
آیت الله حسینی شاهرودی افزود: بزرگان زیادی در طول تاریخ همواره دغدغه وحدت امت اسلامی را داشته‌اند و امام خمینی(ره) یکی از این بزرگانی بود که این مهم را شعار خویش قرار داد.
به گفته وی امروز به برکت این شعار از عزت، عظمت و اقتدار در جهان برخورداریم.
امام جمعه اهل سنت پاوه نیز در این همایش گفت: علما و روحانیون در طول زمان با وجود جنگ ها و هجمه های فراوان علیه دین، از اسلام دفاع کرده اند.
ماموستا ملا قادر قادری افزود: امروز دشمنان با هجمه های زیادی روبرو هستند لذا باید همانند گذشته در زمینه محافظت از دین و وحدت امت اسلامی فعالیت شود.
وی اضافه کرد: داعش و نیروهای آن در حال از دست دادن قدرت و زمین هستند اما فکر داعش باقی می ماند و در این میان علما و روحانیون سرباز مبارزه با فکر داعش هستند.
امام جمعه اهل سنت پاوه با بیان اینکه وظیفه ما در ایران اسلامی حفظ اسلام و امنیت موجود است اظهار کرد: این مهم جز با تعامل و اتحاد میان مسئولان، علما و مردم امکانپذیر نخواهد شد.
وی یادآور شد: امروز در بسیاری از کشورهای همسایه ما تفرقه و اختلاف وجود دارد و دشمن بدنبال غفلت ما و از بین بردن امنیت موجود در کشور است بنابراین می‌طلبد هوشیارتر از گذشته باشیم.
7348/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.