به گزارش ایرنا حجت الاسلام علیرضا بی نیاز روز چهارشنبه در همایش بین المللی بازخوانی تمدن اسلامی، جهان شهر معنوی در مشهد افزود: میزان التزام مسلمانان به ویژگی های جامعه اسلامی نبوی زمینه ساز بقا یا عدم بقای دین، مبانی دینی و اسلام است.
وی با تاکید بر اینکه باید با ولایتمداری منتظر ظهور امام عصر (عج) باشیم، بیان کرد: مسلمان بودن صرفا لازمه تحقق جامعه اسلامی و آرمانی نیست و باید قوانین اسلامی در جامعه جاری باشد.
وی خاطرنشان کرد: اگر همه مردم در منطقه ای مسلمان باشند اما رفتار، کردار و روابط اجتماعی شان براساس موازین دینی نباشد، آن جامعه، دینی نیست.
معاون پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه قم خاطرنشان کرد: در جامعه آرمانی اسلامی، غیرمسلمانان نیز حق زندگی راحت و باامنیت را دارند و حتی در زمان آرمانشهر مهدی نیز غیرمسلمانان حضور دارند و زندگی می کنند.
وی افزود: جامعه اسلامی حقیقی وقتی تجربه می شود که روابط اجتماعی مردم براساس مبانی دینی و شرعی باشد.
حجت الاسلام بی نیاز گفت: آرمان شهر دینی و جامعه ایده آل مهدوی در استمرار حرکت انبیا و اولیای الهی است و این جامعه آرمانی نقطه مقابل جامعه و تفکر غربی است .
رئیس جامعه المصطفی العالمیه شاخه بیروت ادامه داد: با توسل به موضوع بعثت پیامبر اکرم (ص) و قضیه غدیر خم جامعه آرمانی اسلامی شکل می گیرد، برای رسیدن به جامعه آرمانی و آرمانشهر اسلامی قوانین و ضوابط از طریق وحی و بعثت پیامبر به ما رسیده است.
وی افزود: تفسیر معصومانه از این قوانین و این وحی و اجرا و مدیریت معصومانه نیز که به ظهور حضرت مهدی(عج) ختم می شود ضروری است.
همایش بین المللی بازخوانی تمدن اسلامی و جهانشهر معنوی با حضور اساتید و دانشجویان ایرانی و خارجی امروز در مشهد آغاز شد که تا فردا ادامه دارد.
خبرنگار : ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7505/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.