ماموستا محمدامین راستی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فتنه سال 88 و هتک حرمت مقدسات اسلامی در ماه محرم، اظهار کرد: این فتنه که از سوی دشمنان نظام طراحی شده بود با رهنمودهای حکیمانه و مدبرانه مقام معظم رهبری و حضور پررنگ مردم متدین و با ایمان خنثی شد.
وی با اشاره به اینکه نظام اسلامی مبتنی بر سه عنصر ملت، رهبری و ایمان است، افزود: در تاریخ انقلاب و فراز و نشیب های نظام اسلامی این سه رکن در کنار هم قرار داشتند و وجود این عوامل، سبب ناکامی نقشه ها و توطئه های دشمنان شده است.
ماموستا راستی با بیان اینکه استکبار جهانی درصدد ضربه زدن به نظام مقدس اسلامی از راه های مختلف است، تاکید کرد: هتک حرمت به مقدسات، هرج و مرج و نا امنی پس از انتخابات سال 88 از سوی دشمنان خارجی با کمک عوامل داخلی هدایت می شد اما با اتکا به ایمان، وحدت مردم و هوشمندی رهبر معظم انقلاب، دشمنان نتوانسته اند کوچکترین خدشه ای بر این نظام وارد کنند.
وی با اشاره به اینکه سرکوبی و خاموش شدن این فتنه پیامدهای زیادی در داخل و خارج کشور داشت، گفت: راهپیمایی عظیم مردمی در روز 9 دی سال 88 پایانی بر چند ماه توطئه و هرچ و مرج در کشور بود.
به گفته وی، مردم در این روز برای مقابله با بی حرمتی به عاشورای حسینی حماسه ای ماندگار در تاریخ جمهوری اسلامی به ثبت رساندند و بصیرت و هوشیاری خود را به جهانیان نشان دادند.
امام جمعه موقت سنندج یادآور شد: این فتنه در سایه وحدت و حضور پرشور مردم نافرجام ماند و اهداف و مقاصد شوم دشمنان را به یاس و ناامیدی تبدیل کرد.
9 دی در تقویم کشور به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است در این روز آیین های گرامیداشتی در شهرهای مختلف کشور و استان کردستان با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان برگزار می شود.
خبرنگار: شیوا اردلان منش ** انتشار: مجید سلیمانی
7352/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.