به گزارش خبرنگار ایرنا ماموستا عبدالرحمن خدایی در نماز جمعه این هفته که با حضور هیاتی از علمای اهل سنت انگلستان برگزار شد، افزود: مردم کشورمان با اخلاق اسلامی و احترام به همدیگر، این اتحاد را حفظ کرده اند.
وی با بیان اینکه سنی و شیعه برادران دینی هستند ادامه داد: مصداق این اخوت را ملت ایران در طول تاریخ انقلاب به خوبی نشان داده اند و در این راه ایثارگری های زیادی نیز داشته اند.
وی اتحاد مسلمانان را تنها راه پیروزی در برابر استعمار دانست و اضافه کرد: تلاش کنیم با حفظ انسجام و چنگ زدن به ریسمان الهی، فتنه دشمنان را خنثی کنیم.
امام جمعه سنندج در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت استقامت و دوام در دین پرداخت و گفت: خداوند بارها پیامبر(ص) را صبر و استقامت در دین توصیه کرده اند و این امر شامل تمامی امت اسلامی است.
ماموستا خدایی با بیان اینکه همگی باید با تمام وجود به پایداری در دین اعتقاد داشته باشیم افزود: تلاش کنیم واجبات دینی را به درستی انجام داده و اوامر خدا و رسول را انجام دهیم.
وی مومنان را به دوری از گناه توصیه کرد و گفت: نفس را از طمع و شهوت محافظت کرده و صبر و حوصله را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.
ماموستا خدایی ثابت قدم بودن در دین را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: صابران مورد رحمت الهی قرار گرفته و اجر معنوی بزرگی نصیبشان خواهد شد.
انتخاب دوست دانا و خوش اخلاق، انجام صحیح واحبات دینی و یاد کردن از مرگ، از دیگر توصیه های امام جمعه سنندج به نمازگزاران بود.
معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان هم قبل از خطبه ها به مناسبت پنجم ذی القعده(هفتم مرداد) و روز بزرگداشت امام زادگان، مطالبی راجع به آمار نوادگان پیامبر و برنامه های این روز در کردستان بیان کرد.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای کردستان سخنران دیگر پیش از خطبه ها، اقدامات و عملکرد این سازمان را در سال گذشته تشریح و بر ضرورت ترویج آموزش و کسب مهارت در جامعه تاکید کرد.
از 31 تیر تا 6 مرداد به هفته ترویج آموزش های فنی و حرفه ای و کارآفرینی نامگذاری شده است.
علمای اهل سنت انگلستان به دعوت دانشگاه مذاهب اسلامی کردستان به سنندج سفر کرده اند.
7355/6108
**خبرنگار: وریا کرمی/** انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.