به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان رضوی در روز پنجشنبه، سیدجواد حسینی در دیدار با مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان افزود: مشکل اصلی در حوزه مدارس علاوه بر کمبود فضای آموزشی و مقاوم سازی آن، نگهداری و سرپا نگه داشتن این مدارس پس از ساخت آن است.
وی تصریح کرد: ساخت مدارس و تجهیز آنها با کمبود منابع و اعتبارات با سختی به اتمام می رسد و در زمان بهره برداری شیوه ها و مکانیزم نگهداری ساختمان مدرسه و تجهیزات آن با مشکل جدی مواجه است و با فرسودگی زودرس ساختمان مدارس وتخریب آن و همچنین فرسودگی تجهیزات و تأسیسات مدارس مواجه هستیم.
این مسئول، نوسازی و تجهیز مدارس به امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی و تاسیساتی را یک ضرورت انکارناپذیر دانست و افزود :سومین موضوع که باید مد نظر قرار گیرد تجهیز مدارس به امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی است که در این راستا علاوه بر نگهداری و تعمیر تجهیزات، ایجاد و نوسازی آن امری ضرروری است.
حسینی اظهار کرد:‌ آمایش سرزمینی تجهیزات مدارس و به ویژه هنرستانها به توزیع متناسب تجهیزات در مدارس و رفع کمبودها ، نیازها و نوسازی تجهیزات منجر خواهد شد.
وی در ادامه گفت:‌ همچنین باید به طور دقیق موانع انجام کارهای عمرانی و ساخت و نوسازی و تجهیزات مدارس شناسایی، امکانات و توان خود را ارزیابی و به ویژه امکان استفاده از ظرفیت سایر سازمانها را مد نظر قرار داد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: با تصویب شورای آموزش و پرورش استان کارگروهی با مسئولیت معاونت عمرانی استانداری شکل گرفت تا از طریق این کارگروه موانع برطرف و مشارکت دستگاه ها در جریان نوسازی و بازسازی مدارس جلب شود.
حسینی، توجه به نقش مردم در ساخت و نوسازی و تجهیزات مدارس را موضوعی دیگر خواند و گفت: در راستای مشارکت دادن مردم در ساخت و نوسازی مدارس، تشکلی با عنوان مجمع خیرین مدرسه ساز شکل گرفته که از حدود 20 سال پیش از کنار مضجع شریف رضوی فعالیت خود را آغاز کرده و تا امروز منشأ خیر و برکات بسیاری برای آموزش و پرورش شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: امروز این استان با بیش از 3500 خیر مدرسه ساز و با ساخت بیش از 2 هزار و 200 مدرسه مشتمل بر 11 هزار کلاس درس، 122 هنرستان و 50 سالن ورزشی جزو استانهای پیشرو در حوزه خیرین مدرسه ساز است.
حسینی افزود: باید به هر میزان که می توانیم خیرین مدرسه ساز را تقویت و پشتیبانی کنیم و کارگروهی برای رفع موانع کار آن ها در اداره کل آموزش و پرورش تشکیل شود تا امورشان تسهیل و روان شده و بخشی از اعتبارات فنی و حرفه ای را به خیرین مدرسه ساز اختصاص دهیم تا روند مدرسه سازی با سرعت کمی و کیفی بیشتری به پیش رود.
وی افزود: اخیرا مجمع خیرین توسعه آموزش های فنی و حرفه ای با حضور خیرین این عرصه راه اندازی شده که کمک شایانی به این بخش و نیز پیشرفت سیاست توسعه متوازن به منظور بهبود هرم شاغلان جامعه خواهد بود.
حسینی؛ گسترش دایره مشارکت خیرین به خیرین مدرسه ساز، کلاس یار، فن یار، سلامت یار، ورزش یار و هنریار را خواستار شد.
وی گفت: مدارس مناطق زلزله زده خراسان رضوی از مواردی است که نیاز به توجه و جدیت بیشتر دارد تا این مدارس هر چه سریعتر به بهره برداری برسد و برای اول مهر آماده پذیرایی دانش آموزان شود.
حسینی ادامه داد: در قالب اعتبارات فنی هم می توان اعتباری به خیرین مدرسه ساز کمک کرد و همچنین دولت 2 هزار میلیارد تومان برای نوسازی و تجهیز مدارس اختصاص داده که باید با حساسیت و کار مضاعف نسبت به جذب آن در بخش های ضروری و مورد نیاز اقدام شود.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **‌ انتشار دهنده:‌علی اصغر ایزدی
1906/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.