به گزارش ایرنا، سیده حمیده زرآبادی روز سه شنبه در نشست شورای اداری مدیران استان قزوین که با حضور دکتر علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشور برگزار شد،افزود: در شرایط فعلی جامعه ما به طور ویژه ای نیازمند زبان صادق و نگاه حق نگر و رعایت اخلاق است تا بتوانیم به دور از هرگونه حب و بغض از تخریب نابجا نسبت به سایرین دوری کنیم.
وی اضافه کرد: در این میان معلمان بهتر از هر قشر دیگری می توانند مفاهیم اخلاق انسانی را به دانش آموزان از همان دوران کودکی آموزش دهند تا آن ها را به عنوان شهروندانی اخلاق مدار به جامعه تحویل دهند.
زرآبادی در ادامه از تمام اقشار مردم دعوت کرد جدا از هرگونه تفکر سیاسی و با رعایت اصول اخلاقی در انتخابات شرکت کنند چرا که انتخابات یکی از پایه های مهم نظام بوده و شرکت در آ ارکان و پایه های نظام را مستحکم تر خواهد کرد.
وی با تقدیر از تلاش ها و خدمات ارزنده دولت یازدهم در حوزه های مختلف،گفت: دولت در چهار سال گذشته در ابعاد مختلف فرهنگی،صنعت و اقتصاد کارهای خوبی را انجام داده و به تبع آن در استان قزوین با درایت و پیگیری مجدانه استاندار شاهد به ثمر نشستن این تلاش ها هستیم.
زرآبادی در ادامه از قزوین به عنوان شهری با قدمت دیرینه با علما،هنرمندان و دانشمندان نامدار یاد کرد و گفت: با وجود چنین قدمت ارزشمندی در حوزه فرهنگ در استان خیلی کم کار شده و اعتبارات فرهنگی به طور مناسب توزیع نشده است.
وی همچنین با اشاره به اهمیت شرکت های دانش بنیان در توسعه علمی و اقتصادی کشور خواستار توجه ویژه و حمایت های دولت و رفع موانع پیش روی این واحد ها شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز در ادامه این مراسم با اشاره به دستاوردهای این اداره کل در طی چهارسال گذشته گفت: در سال جاری عناوین و رتبه های متعددی با سیاستگذاری مدیران و همت معلمان مدارس در المپیاد زیست شناسی انگلستان، المپیاد ریاضی سئول و مسابقات بین المللی قرآن توسط دانش آموزان ما کسب شد که این نشان دهنده آن است که آموزش و پرورش هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی پیشرفت محسوسی داشته است.
سالار قاسمی با بیان اینکه در تمام شاخص ها پیشرفت قابل توجهی داشته و جزو چهار استان برتر کشور هستیم،افزود: درکنکور و ارتقای معدل و کنکور فنی و حرفه ای که حاصل دستاورد معلمان استان است نیز از رتبه 2رقمی به تک رقمی رسیدیم.
وی اضافه کرد: در راستای توجه به اوقات فراغت دانش آموزان، اردوگاه یانس آباد را با وسعت 140 هکتار احیا کردیم که می تواند برای اردوهای کشوری نیز مورد استفاده قرار گیرد.
قاسمی همچنین درمانگاه فرهنگیان را نیز نمونه بی نظیری از خدمات رفاهی در استان دانست که قابلیت تبدیل شدن به بیمارستان را دارد.
در پایان این مراسم از 21 معلم نمونه و منتخب استانی و یک معلم نمونه کشوری تجلیل به عمل آمد.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.