اسدالله سلیم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در حال حاضر سه هزار و 800 دانشجو در 2 مقطع کاردانی و کارشناسی در دانشگاه های فنی و حرفه ای استان مشغول به تحصیل هستند که هزار و 400 دانشجو در دانشکده ابن حسام تحصیل می کنند.
وی گفت: این دانشجویان در 11 رشته کاردانی و 2 کد رشته کارشناسی در هشت دانشکده و آموزشکده شامل پنج واحد پسران و سه واحد دختران در شهرهای بیرجند، قاین، طبس و فردوس مشغول تحصیل هستند.
وی بیان کرد: یکی از شاخصه های اصلی دانشگاه های فنی و حرفه ای حفظ تک جنسیتی آموزش است بدین معنا که دانشکده های دختران و پسران به صورت مجزا فعالیت می کنند.
به گزارش ایرنا سلیم با بیان اینکه، در حوزه معرفی دانشکده های فنی و حرفه ای در سطح استان اقدام چندانی صورت نگرفته است، اظهار کرد: یکی از تفاوت های عمده دانشکده های فنی و حرفه ای با سایر دانشگاه ها این است که تنها به تئوری نمی اندیشیم بلکه نیروهایی تربیت می شود که بعد از فارغ التحصیلی وارد بازار کار شوند.
وی عنوان کرد: رسالت اصلی دانشگاه فنی و حرفه ای از بدو تاسیس در سال 91 تاکنون، مهارت آموزی است و سعی می شود نیروی با مهارت و کاردان وارد جامعه شود تا بتوان از این طریق فاصله بین صنعت و دانشگاه را پر کرد.
رئیس دانشکده فنی و حرفه ای ابن حسام با بیان اینکه، این دانشکده ها در استان سرانه کامل و بودجه مصوب شده ندارد، یادآور شد: سه سال است که بودجه جدیدی در اختیار دانشگاه های فنی و حرفه ای قرار نگرفته است و تنها بودجه ای که دریافت شده برای ایجاد هزار و 800 مترمربع فضای مفید در استان ابلاغ شد.
سلیم ادامه داد: 18 میلیون ریال بودجه برای ساخت ایم فضای آموزشی جدید مصوب شد که امید است به طور کامل اختصاص یابد.
وی تاکید کرد: امروزه که از آن عنوان دهه مدرک گرایی می توان یاد کرد، جامعه باید به دنبال علم و فن برود و از مدرک گرایی پرهیز شود .
وی بیان کرد: دانشگاه های فنی و حرفه ای کشور با توجه به نیاز جامعه بدون شک ارتقا می یابند و با روندی که در پیش گرفته اند در آینده جای بهترین دانشگاه های کشور را خواهد کرد.
وی اظهار کرد: هیچکدام از دانشگاه های فنی و حرفه ای بر اساس بازار کار دانشجو پذیرش نمی کنند چون در جامعه اتصال و ارتباط صد درصدی بین بازار کار و دانشگاه وجود ندارد، با سیاست دانشکده های فنی و حرفه ای، فارغ التحصیلان با مهارت هایی که می آموزند ناخودآگاه خود را با بازار کار وفق خواهند داد.
وی یادآور شد: با روندی که دانشگاه های فنی و حرفه ای در سطح کشور پیش گرفته اند، بازار کار جامعه به سمت استاندارد شدن پیش خواهد رفت.
به گفته وی، از 2 سال پیش سهمیه پذیرش دانشجو در استان هزار نفر در نظر گرفته شده است اما مهر و بهمن امسال پذیرش دانشجو 15 درصد افزایش یافت.
*7557* 6054 * خبرنگار- رقیه محمدی * انتشار دهنده - مریم پنجابی*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.