حجت‌الاسلام محمود مشایخ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و شعار امسال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، قشرهای مختلف مردم با خرید محصولات داخلی مهمترین ابعاد اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشند.
وی تصریح کرد: با فرارسیدن روزهای منتهی به بازار شب عید، مردم با خرید کالای ایرانی و تولیدکنندگان نیز با ارتقای کیفیت محصولات خود عید امسال را سرآغازی برای خرید کالای ایرانی قرار دهند.
وی خاطرنشان کرد: با خرید کالای ایرانی با کیفیت علاوه بر رونق اقتصادی واحدهای تولیدی و اشتغالزایی در جامعه شاهد افزایش انگیزه در تولید کالاهای با کیفیت از سوی تولید کنندگان و مصرف آن از سوی مردم خواهیم بود.
امام جمعه نوشهر با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور افزود: از سوی دیگر مسئولان در جهت حمایت از تولید داخلی با نظارت مستمر و جدی از ورود کالاهای قاچاق به کشور جلوگیری و بر روی کالای وارداتی نیز تعرفه بالای گمرکی وضع کنند.
وی همچنین بر ضرورت حرکت دوسویه ارتقای کیفیت کالای ایرانی و خرید آن توسط مردم تاکید کرد و گفت: در این راستا باید فرهنگ سازی شود تا در تولید و مصرف کالا، سود مقطعی و فردی بر منافع و آینده ایران تاثیر گذار نباشد.
وی با اشاره به سرمازدگی محصول پرتقال و کاهش کیفیت آن اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور نیازی به واردات پرتقال نبود چرا که به اندازه کافی پرتقال در کشور وجود دارد.
مشایخ افزود: به گفته کارشناسان هم اکنون 225 نوع پوشاک با کیفیت خوب در داخل کشور تولید می شود این در حالی است که این کالاها به صورت قاچاق وارد کشور می شود پس لازمه حمایت از تولیدات داخلی در مرحله اول جلوگیری از قاچاق کالاها است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی با راه اندازی 'کمپین خبری خرید کالای ایرانی' در جهت تاکیدات رهبر معظم انقلاب در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت در این زمینه مبارزه با کالاهای قاچاق و حمایت از تولید داخلی گام برداشته است.
و در این راستا مصرف‌کنندگان به عنوان بازیگران اصلی عرصه تولید کشور با خرید و حمایت از کالاهای ایرانی، ضمن کمک به رونق صنعت و تولید کشور، اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حمایت از تولید داخلی و مبارزه با کالای قاچاق را محقق خواهند ساخت.
خبرنگار: سیدمحمد اکبرموسوی **انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
1899/1295/ 1602/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.