به گزارش ایرنا، ابوالحسن حقیقی روز شنبه در آئین معارفه رییس جدید آموزش و پرورش سبزوار افزود: جبران کمبود معلم دوره ابتدایی استان از طریق دانشگاه فرهنگیان و نیروهای حق تدریس که در آزمون اخیر آموزش و پرورش پذیرفته شدند تا حدودی برطرف می شود.
وی ادامه داد: 30 درصد فضاهای آموزشی دوره ابتدایی خراسان رضوی فرسوده است که بازسازی آن نیاز به حمایت خیران و جذب اعتبارات خاص دارد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: آموزش و پرورش سبزوار در بسیاری از شاخص ها رتبه نخست آموزش و پرورش استان را دارد.
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار نیز گفت: در سه سال گذشته 40 مدرسه با هزینه 70 میلیارد ریال با کمک خیران در این شهرستان احداث شد که از این تعداد 27 مدرسه روستایی و 13 مدرسه در شهر سبزوار ساخته شد.
حسن محرابی افزود: احداث 15 نمازخانه و اهدای پنج قطعه زمین، 10 هزار جلد کتاب و 150 رایانه و لپ تاپ نیز از سوی مجمع خیران مدرسه ساز به آموزش و پرورش سبزوار اهدا شد.
وی ادامه داد: اداره آموزش و پرورش سبزوار در مقطع ابتدایی با کمبود 165 نیرو مواجه است و این در حالی است که در مقطع متوسط دوم همین مقدار نیروی مازاد در این شهرستان وجود دارد.
در این مراسم از خدمات مرتضی بینش قدردانی و حسن محرابی به عنوان معاون مدیر کل و رییس جدید اداره آموزش و پرورش سبزوار معرفی شد.
حدود 52 هزار دانش آموز در 287 مدرسه در شهرستان سبزوار مشغول به تحصیل هستند و چهار هزار و 500 آموزگار جامعه فرهنگیان سبزوار را تشکیل می دهند.
مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
8145/7500/ 6012 خبرنگار:حمیددلاوری هروی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.