علی مهدیخانی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: پیکر مطهر این شهیدان عصر سه شنبه/ 10 اسفند/ ساعت 16 از میدان سبزه میدان شهر زنجان به طرف گلزار شهدای پایین تشییع و روز پنجشنبه / 12 اسفند/ در شهر زرین رود شهرستان خدابنده تدفین می شوند.
وی با بیان اینکه مراسم شب میثاق با شهدا در شهر زنجان، سه شنبه/10 اسفند/ ، ساعت 20:30 در مسجد ولیعصر(عج) برگزار می شود، ادامه داد: روز چهارشنبه/12 اسفند/ ساعت 13، با برگزاری مراسم استقبال رسمی و مشایعت خودرویی توسط مسئولان شهرستان خدابنده و سلطانیه در سه راهی سلطانیه، پیکر مطهر شهدا پس از مشایعت در روستاهای مسیر، به شهر قیدار منتقل و مراسم تشییع شهدای گمنام ساعت 14 همان روز از میدان معلم به طرف میدان امام حسین(ع) این شهر برگزار می شود.
مهدیخانی اظهار کرد: مراسم استقبال رسمی از شهدا توسط مسئولان و مردم شهر زرین رود و مشایعت پیکرهای مطهر آنان از میدان معلم تا مسجد جامع این شهر، ساعت 16:30 روز چهارشنبه/11 اسفند/ برگزار می شود.
وی با بیان اینکه مراسم شب وداع با شهدا ساعت 20 چهارشنبه /11 اسفند/ در مسجد جامع شهر زرین رود برگزار می شود، افزود: پیکرهای مطهر 2 شهید گمنام، روز پنجشنبه/ 12 اسفند/ مصادف با سالروز شهادت حضرت فاطمه (سلام الله علیها) از میدان توحید شهر زرین رود تشییع و در محل پارک ملت این شهر تدفین می شوند.
مهدیخانی با بیان اینکه 2 شهید گمنامی که در شهر زرین رود تدفین می شوند، 20 و 42 ساله هستند، گفت: شهید 20 ساله، سال 67 در زبیدات عراق در اثر تک دشمن و شهید 42 ساله در سال 63، در عملیات بدر در منطقه شرق دجله به فیض شهادت نایل آمدند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه بازگشت پیکر مطهر شهدای گمنام حیات معنوی جامعه را پربار و باطراوت می کند، گفت: در زمان حاضر 60 شهید گمنام در 23 نقطه یادمانی در استان زنجان مدفون هستند.
7312/0685
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.