محمدحسین محبیان روز چهارشنبه در نشست کار گروه خرید تضمینی گندم شهرستان بیجار با تشریح وضعیت مزارع و تهمیدات مناسب برای خرید محصول امسال اظهار کرد: خرید تضمینی گندم امسال کشاورزان، با راه اندازی سامانه های مدیریت تولید محصولات کشاورزی، فقط از کشاورزان واقعی خریداری خواهد شد و به این ترتیب دست سودجویان را کوتاه خواهد شد.
وی اضافه کرد: پیش بینی می شود برداشت گندم در شهرستان بیجارحدود 130 هزار تن است که نسبت به سال زراعی گذشته حدود 50 درصد کاهش وجود داشته باشد.
به گفته معاون فرمانداری شهرستان بیجار؛ برخی از مشکلات موجود در مراکز خرید و سیلوهای شهرستان وجود داشت که تدابیر مناسبی برای رفاه و سرعت عمل مناسبی برای کشاورزان و وسایل نقلیه حامل گندم پیش بینی شده است.
او با بیان اینکه مهم ترین مشکل موجود سیلوهای شهرستان، دسترسی ضعیف به پهنای باند اینترنت بوده گفت: در صورت تجهیز، تقویت و بهینه سازی این سامانه، می توانیم در راستای رفاه حال رانندگان و کاهش هزینه باربری گندم، سطح رضایت کشاورزان و رانندگان را افزایش دهیم.
وی افزود: با توجه به تأمین مالی 12 هزار میلیارد ریالی بانک کشاورزی از منابع داخلی، در سال جاری 50 درصد از مطالبات کشاورزان در روزهای اولیه تحویل پرداخت خواهد شد.
شهرستان بیجار که در شرق استان کردستان واقع شده و با داشتن بیش از 300هزار هکتار مزارع گندم خیز، یکی از مهمترین مناطق تولید گندم کشور محسوب می گردد که به عنوان انبار غله استان شهرت دارد.
امسال 18 مرکز خرید برای تحویل و خرید گندم های مازاد بر نیاز کشاورزان بیجاری در نظر گرفته شده است .
7350 / 3020
**خبرنگار: سیدباقر سبحانی**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.