به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا سید احمد سجادی در خطبه های نماز جمعه با اشاره به حوادث تروریستی اخیر تهران و تسلیت شهادت جمعی از هموطنانمان و زخمی شدن تعدادی دیگر اظهار کرد: این گونه اقدامات تروریستی برنامه ریزی شده دشمنان برای ایجاد وحشت و تفرقه و اختلاف است.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: حوادث تروریستی تهران شبیه یک ترقه بازی بسیار کوچکی بود که تاثیری در نظم و امنیت کشور ایجاد نخواهد کرد.
امام جمعه سروآباد اضافه کرد: این گونه اقدامات تروریستی به نام دین اسلام انجام می شود، در حالی که مغایر با تعالیم دین مبین اسلام است و کسانی که اقدام به انجام این اقدامات می کنند، مزدوران دشمن هستند.
وی ادامه داد: در دین مبین اسلام قتل و کشتار به شدت نهی شده و کسانی که به ناحق مرتکب قتل انسان های بی گناه می شوند، مطلقا کافر بوده و طبق فرموده خداوند متعال در آتش جهنم ابدی هستند.
وی گفت: گروه تروریستی داعش که مسئولیت انجام این اقدامات تروریستی تهران را بر عهده گرفته همان گروهک های انحرافی و دست نشانده آمریکا و یهود هستند که برای ایجاد تفرقه و اختلاف در جهان اسلام تشکیل شده است.
ماموستا سجادی اظهار کرد: گروهک تروریستی داعش که مواضع خود را در کشورهای عراق و سوریه از دست داده و در حال نابودی کامل است، دست به چنین اقدامات ضد بشریت می کند.
وی ادامه داد: ملت ایران اسلامی ملتی است که در طول هشت سال دفاع مقدس و قبل از آن هم در برابر رژیم طاغوت که آمریکا حامی آن بود، مقابله و ایستادگی کرد و امروز هم در برابر این گوه اقدامات تروریستی تسلیم نخواهد شد.
وی اضافه کرد: دشمنان به یقین بدانند که ملت ایران یک ملت همیشه در صحنه و شهادت طلب است که از گروهک های تروریستی و اقدامات آنها ترس و هراسی ندارد و به هیچ حکومت و هیچ ابرقدرتی اجازه دخالت در امور داخلی کشور خود را نخواهند داد.
امام جمعه سروآباد در پایان به زکات فطریه اشاره کرد و افزود: پرداخت زکات فطریه در ماه مبارک رمضان وظیفه همه افراد جامعه است و کسانی که زکات خود را به نیازمندان و فقرای جامعه ندهند، نماز و روزه آنها مورد قبول حق واقع نمی شود.
به گزارش ایرنا، صبح دیروز چهارشنبه (17 خرداد) در 2 حمله تروریستی جداگانه، ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که ، تاکنون شهادت 17 نفر و مجروح شدن 52 نفر تائید شده است.
به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران حرم مطهرحضرت امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. از سه مهاجم به مجلس شورای اسلامی یک تروریست خود را منفجر کرد و 2 تن دیگر توسط نیروهای امنیتی و حفاظتی به هلاکت رسیدند.
گروه تکفیری تروریستی داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفری در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/ 3020
**خبرنگار: فرزاد آداک/**انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.