به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی سعیدی در خطبه های نماز جمعه شاهرود که در مصلای نیمه کاره این شهر برگزار شد، افزود: حضور 41 میلیونی مردم ایران در انتخابات از ارزش ها انقلاب اسلامی و نظام است.
وی ادامه داد: حضور حداکثری مردم ایران نشان مردم سالاری دینی نظام بود که حفظ این مردم سالاری ضروری است.
حجت الاسلام سعیدی با بیان این که جبهه حق و باطل در طول تاریخ مقابل هم قرار داشته اند، افزود: این تقابل هیچگاه به حساسیت امروز نبوده است.
وی مردم سالاری دینی را یکی از ارمغان های امام راحل اعلام کرد و گفت: مردم سالاری دینی به معنای حاکمیت دین باحضور مردم درهمه صحنه ها با محوریت ولایت فیه است.
وی گفت: در مردمسالاری دینی مردم شرایطی را فراهم می کنند که حاکمیت دین بر جامعه عملی شود.
نماینده ولی فقیه در سپاه با تشریح حاکمیت براساس بیعت و انتخابات ، افزود: با برگزاری انتخابات نهادهای حاکمیتی شکل می گیرند تا مجری احکام دین در جامعه باشند.
خطیب موقت جمعه شاهرود افزود: مردم باید بدانند اگر نتیجه انتخابات آن ها کمترین نقش در تضعیف امور دین در جامعه داشته باشد، باید پاسخگو باشند.
وی با ذکر این که در برخی انتخابات برگزار شده لطماتی به نظام وارد شده ، افزود: باید از چنین انتخاباتی درس عبرت گرفته شود تا همانند آن ها تکرار نشود.
سعیدی گفت: انقلاب اسلامی شرایط ظهور امام زمان (عج) را فراهم می کند .
وی در تشریح تفاوت های مردم سالاری دینی و غربی ، گفت: در مردم سالاری غربی استفاده از عوامل زر، زور و نیرنگ امری عادی است و حتی برای آن فلسفه سازی هم کرده اند.
سعیدی افزود: هرگاه این عوامل در انتخابات ایران دخیل شود، دیگر مردم سالاری دینی محسوب نخواهد شد.
وی به حوادث روز چهارشنبه در مجلس شورای اسلامی و مرقد امام راحل هم اشاره کرد و گفت: با تروریست ها باید برخورد تند شود ، آن ها به هیچ اصولی پایبند نیستند.
نماینده ولی فقیه در سپاه با انتقاد از آن ها که برخورد های انجام شده با منافقان در دهه 60 را زیر سوال می برند، گفت: اگر با منافقان برخورد جدی نمی شد، خساراتی که ببار می آوردند بسیار بیشتر می شد.
وی گفت: این حادثه نشان داد اگر مدافعان حرم با تکفیری ها و تروریست ها در سوریه و عراق مبارزه نمی کردند، اکنون در کوی وبرزن شهرها باید مقابله می شد.
خطیب موقت جمعه از خیران شاهرودی هم خواست برای تکمیل مصلای نیمه کاره این شهر ، تلاش بیشتر کنند.
6167 انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.