به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام قاسم لیوانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرگرگان، اظهار داشت: باید قدر جوانان کشور را بدانیم همانطور که در تبلیغات اخیر حضور پرشور این قشر را درکنار سایر اقشار جامعه مشاهده کردیم.
وی اضافه کرد: جوانان سمبل امید و آینده کشور محسوب می شوند و به آنان برچسب دوری از ارزش ها و انقلاب نزنیم.
خطیب جمعه گرگان ادامه داد: باید اخلاق را در انتخابات به کار برد و مردم با شور و هیجان زیاد در چند روز تبلیغات وارد صحنه شدند و به خصوص حضور جوان‌های پرشور ، امیدوار کننده بود و نبایدبه آنان برچسب بزنیم زیرا آنان نشان دادند که به آینده انقلاب و نظام خوش‌بین هستند.
به گفته وی؛ حضور جوانان در صحنه نشان دهنده آینده نظام و کشور است و باید قدر آنها را بدانیم و هرکسی چه این دوره و چه در دوره های آتی رئیس جمهوری شود باید به نیازهای این قشر توجه ویژه داشته باشد.
وی همچنین از نامزدها و طرفداران آنها خواست که با کسی که به عنوان رئیس جمهوری انتخاب می شود همکاری داشته باشند.
حجت الاسلام لیوانی به بیان رهبر معظم انقلاب که فرموده هرکه رای بیاورد رئیس جمهور کل مملکت است نیز اشاره کرد و
افزود: طرفداران همه نامزدها باید تابع رئیس جمهوری که انتخاب می شود باشند و حرمتش را حفظ کنند.

* اجرای سند 2030 باید مصوبه مجلس شورای اسلامی را داشته باشد
امام جمعه موقت گرگان همچنین گفت: بندهای سند 2030 باید از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دقت مورد بررسی قرار گیرد و در صورت تعارض نداشتن با مقررات ملی، باورهای دینی و ارزش های فرهنگی جامعه ایرانی، تصویب و اجرایی شود.
حجت الاسلام لیوانی افزود: پیش نویس این سند که در کره جنوبی با حضور کشورهای مختلف بحث و تهیه شده است، از سوی مقام های کشور ما مورد بررسی قرار گرفته و برخی از بندهای آن که با اخلاق و دین اسلام همخوانی نداشت در نشست فرانسه مطرح شده است.
وی با بیان اینکه فعالیت های آموزشی 2030 با اعتقادات کشور ما همخوانی ندارد، گفت: متاسفانه نامهربانی در اوج تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری در خصوص امضای 2030 از سوی مقامات کشور انجام شد و برخی از طرح آن سوء استفاده کردند.
حجت الاسلام لیوانی اضافه کرد: باید در خصوص فعالیت های آموزشی سند 2030 هوشیار باشیم که وسیله کوبیدن برخی از ناحیه برخی دیگر نشود.
وی همچنین از نامزدهای انتخابات و طرفداران آنها که در زمان تبلیغات اخلاق را رعایت نکردند، گلایه کرد و گفت: ما مسلمانیم و رعایت اخلاق در تبلیغات حرف اول را می زند و باید با تبلیغات در آمریکا فرق داشته باشد.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.