به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه ساوه با اشاره به 29 اسفند ولادت حضرت فاطمه (س) افزود: پیغمبر اسلام در عصر جاهلیت فرمود بهشت زیرپای مادران است که این امر بیانگر مقام والای زنان و مادر در اسلام است.
وی اظهار کرد: دشمنان با تحریف و تهدید پیغمبر راه به جایی نبردند و ایشان را ابتر دانستند اما خداوند با اعطای حضرت زهرا (س) خیر کثیر به پیامبر اعطا کرد.
وی این بانوی بزرگ اسلام را هدیه بزرگ خداوند برای امت اسلامی دانست و گفت: نهضت و شریعت اسلامی با وجود فاطمه ادامه پیدا می کند.
خطیب جمعه ساوه افزود: تفکر رایج در عصر جاهلیت بر مبنای پست شمردن جایگاه زن بود ولی پیامبر فرمودند جز انسان های پست کسی به زنان اهانت نمی کند.
حجت الاسلام حسینی همچنین در خصوص فعالیت های اجتماعی زنان ادامه داد: اسلام با حبس زنان در منزل و یا دوشادوشی آنها با مردان بدون رعایت اصل حجاب و عفاف است مخالف است.
وی گفت: زنان جامعه اسلامی باید در فعالیت های اجتماعی به ویژه در سنگر تعلیم و تربیت با رعایت شئونات اسلامی حضور داشته باشند.
وی همچنین در خصوص فرارسیدن سال جدید گفت: خانه تکانی دل بسیار مهم است که باید از حسادت ها فاصله گرفت و از خرید خارجی دوری کرد.
امام جمعه ساوه بیان کرد: افکار و اخلاق خود را متحول کرده و با به جای اوردن صله رحم به افراد نیازمند فامیل توجه شود.
حجت الاسلام حسینی با اشاره به 25 اسفند سالروز رحلت حاج سید احمد خمینی گفت: وی یار و امین امام (ره) بود و بعد از امام مردم را به بیعت و تبعیت از ولی فقیه دعوت و همواره و از رهبری دفاع می کرد.
حجت الاسلام حسینی اظهار داشت: حاج سید احمد خمینی همیشه بر حفظ حرمت رهبر معظم انقلاب به عنوان اصل خدشه ناپذیر انقلاب اسلامی تاکید داشتند.
وی تاکید کرد: با توجه به برگزاری انتخابات در سال آینده، نخبه ها، متخصصان و دلسوران نظام و انقلاب که احساس می کنند می توانند برای بهبود کشور تاثیرگذار باشند، وارد عرصه انتخابات شوند.
7269/3075/خبرنگار: الهام بابایی *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.