به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید رضا تقوی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه تبریز با بیان اینکه شرکت در نماز جمعه نشانه اتصال به نظام ولایی است، گفت: این شرکت اعلام حمایت از ارزش های اسلام است.
وی اظهارکرد: با حضور در نمازهای جمعه نظام از آسیب دشمنان مصون می ماند.
حجت الاسلام تقوی ادامه داد: حضور مردم در صحنه بسیاری از مشکلات را حل می کند و به دشمن پیام می دهد که جایی برای حضور تو وجود ندارد پس باید این حضور را غنیمت شمرد .
وی گفت: ملتی که پیرو امام است همیشه آمادگی خود را با حضور در آئین های نماز جمعه اعلام می کند.
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور اظهارکرد: حضور در نماز جمعه انتظار ظهور و اعلام آمادگی برای انقلاب حضرت مهدی (عج) است.
وی با بیان اینکه رسالت امام جمعه تفسیر مسائل اسلامی است، گفت: مردم اگر با معارف اسلام ناب آگاه شوند جذب می شوند.
وی با تاکید بر اینکه مردم باید دین و ایمانشان را با سخنان امام جمعه تقویت کنند، گفت: ترویج شعائر از وظایف امام جمعه است و از نمازهای جمعه باید در جهت مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان فرهنگ سازی کرد.
فرهنگ مهدویت و عاشورا می تواند جامعه ما را نجات دهد و ایستادگی های دیروز جوانان ما در دفاع مقدس و امروز در جبهه سوریه بر اثر همین فرهنگ است.
حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه فرهنگ عاشورا و مهدویت سرمایه است و باید قدر بدانیم، گفت: دشمن درصدد تضعیف این فرهنگ است و باید در جهت اشاعه این فرهنگ تلاش بیشتری داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه نماز جمعه روحیه بخش در جهت مقابله با دشمنان است، افزود: در سایه وحدت و اقتدار ملی منافع ملی باید پاسداری شود.
پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز حکم رهبری مبنی بر انتصاب حجت الاسلام محمد علی آل هاشم به عنوان امام جمعه جدید تبریز توسط رییس دفتر رهبری قرائت شد.
آئین معارفه وی امروز در شورای ادرای استان برگزار شد .
خبرنگار: پرویز انصاری
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.