به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا سیداحسن حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج با محکوم کردن حوادث تروریستی تهران افزود: مردم ایران اسلامی هوشیار و آگاه هستند و تروریسم نمی تواند با انجام اقدامات کورکورانه این هماهنگی و اتحاد بین مردم را خدشه دار کند.
وی و اضافه کرد: تروریست ها و حامیان منطقه ای آنها بدانند که در بین مردم ایران منفور بوده و هیچ جایگاهی ندارندو انجام چنین اقدامات ضد انسانی نمی تواند خللی به امنیت کشور و نظام جمهوری اسلامی وارد کند چون نظام جمهوری اسلامی از بطن مردم برخواسته است.
وی خطاب به آل سعود و حامیان تروریسم در منطقه نیز گفت: در ایران اسلامی بیش از 80 میلیون نفر پاسدار امنیت و آرامش موجود هستند و هر گونه حرکت تروریست ها در این کشور تنها موجب یاس و ناامیدی آنها می شود.
خطیب نماز جمعه سنندج افزود: ملت ایران برای حفظ امنیت و آرامش موجود قدردان سربازان گمنام امام زمان(عج)، نیروهای سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و ارتش جمهوری اسلام هستند.
ماموستا حسینی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره با برگزاری محافل انس با قرآن در ماه مبارک رمضان گفت: در این ماه مبارک تلاوت قرآن و بویژه برگزاری محافل انس با قرآن و تلاوت های دسته جمعی با حضور مردان و زنان مومن و روزه دار، دارای بهره معنویی بسیار زیادی است.
امام جمعه موقت سنندج با اشاره به ضرب خوردن حضرت علی (ع) گفت: ایثارگریها و از خودگذشتگی های آن بزرگوار در صدر اسلام باعث رشد و شکوفایی بیشتر اسلام و شکست های کفار شد.
به گفته ماموستا حسینی شورای افتای کردستان زکات فطریه ماه رمضان امسال را برای هر نفر 50 هزار ریال اعلام کرده و پرداخت آن در شب عید سعید فطر واجب می شود اما تعجیل در پرداخت آن برای کمک به نیازمندان جایز است.
به گزارش ایرنا، صبح روز چهارشنبه (17 خرداد) در 2 حمله تروریستی جداگانه، ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که ، تاکنون شهادت 17 نفر و مجروح شدن 52 نفر تائید شده است.
به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران حرم مطهرحضرت امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. از سه مهاجم به مجلس شورای اسلامی یک تروریست خود را منفجر کرد و 2 تن دیگر توسط نیروهای امنیتی و حفاظتی به هلاکت رسیدند.
گروه تکفیری تروریستی داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.
3020/ 1904
**خبرنگار: عبدالله رحمانی**انتشاردهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.